Travel

Detaşare

world-book-travel

Se face ca eram la Valencia, un oraş frumos şi foarte agitat. Este agitat acum cȧnd are loc festivalul Las Fallas un fel de … zilele cetații la Deva dar mult mai colorat şi mai frumos. Toatȧ lumea se costumeazȧ şi defileazȧ şi cânta. Şi ne bombardeazȧ cu petarde şi pocnitori. O abundența de sunete care pe mine mȧ sperie la propriu. E ceva cu mine? Unde poate sȧ le fie plȧcerea când zgomotu este ca în timpul celui de-al 3 lea Razboi Mondial? Poate nu e cea mai buna paralelȧ… Dupȧ câteva ore, te obişnuieşti cu mici excepții când sari şi țipi speriatȧ de o petardȧ care îți explodeazȧ între picioare. Pe urmȧ constați cȧ toți sexagenarii spanioli se plimbȧ şi se amuzȧ şi nu sunt absolut deloc perturbați de zgmomot. Deci pot sȧ trec şi eu peste acest mic inconvenient. Locuitorii acestui oraş participȧ în numȧr mare la acest eveniment, se organizeazȧ din timp, construiesc nişte pȧpuşi imense, nişte caricaturi de fapt foarte colorate şi foarte vesele. Ei, localnicii înțeleg cel mai bine poveştile caricaricaturilor pentru ca au legatura cu politica şi alte actualitați din viețile lor. Ca sȧ stiți tonul meu supȧrat vine de la durerea de picioare. Adevȧrul e ca este foarte frumos. Portocalii sau nişte pomi împodobiți cu nişte fructe care seamȧnȧ cu portocalele miros foarte frumos. Şi sunt peste tot. si mai sunt şi înfloriți. Ce pom de pe meleagurile româneşti are fructe şi flori în acelaşi timp? Poate sunt dar în acest moment nu se plimbȧ prin minte mea. La noi oricum nu cresc portocalii. Promit cȧ voi lȧuda natura romaneascȧ în curând, dar acum sȧ ne bucurȧm de portocali. Şi de mojito.

Dupȧ câteva zile a sosit momentul sȧ ne relaxȧm puțin, am luat tramvaiul şi am ajuns la mare. Mai ştii cum era când aveai cinci ani şi abia aşteptai sȧ te joci în nisip? Cam aşa eram eu. Exclus sȧ facem baie în mare, dar picioarele mele nu se mai sȧturau de nisip. Mȧcar odatȧ pe an, meritȧm cu toții o zi de marți în care sȧ depȧnȧm amintiri cu cel puțin un vechi prieten. Sȧ poți sa bei douȧ beri la prȧnz fȧrȧ nicio reținere (am zis odatȧ pe an, da?).  Sȧ te joci, sȧ alergi, sȧ sari, sȧ te dai peste cap. Toate astea pe nisip. În nisip, cu nisip. În pȧr şi în şosete. Am plecat de acolo cu un nas bronzat, douȧ revelații şi trei scoici în buzunar.

1

2

3

4

5

6

8

9

10

10 thoughts on “Detaşare

  1. la mine in balcon un lamai si un portocal rodesc si infloresc in acelasi timp. La noi un singur pom infloreste si rodeste in acelasi timp ,, pomul de craciun,, Io stiam ca mojito se bea la Havana club dar merge si la Valencia. Mi-ai facut pofta o sa iau o lamaie din pom cateva frunze de menta am in ghiveci si cred ca merge si cu vodkca

  2. Pingback: primavara | Fetița cu ‘nu’ în brațe

  3. Pingback: E cazul sa imi rescriu viitorul. | Fetița cu ‘nu’ în brațe

Let me know what you think!

