Travel

Înviere, renaştere sau alte cuvinte grele

Nu ştiu tu, dar eu am avut multe teme de gândire cu ocazia sȧrbatorilor. Ne luȧm toți aceastȧ vacanța scurtȧ şi orientatȧ cȧtre Sȧrbatoarea Paştelor. Dar pe lângȧ mâncare, vizite, rude şi kilometri parcurşi ajutȧ şi sȧ stȧm puțin singuri şi sȧ …reevaluȧm, sȧ meditȧm. Poate cȧ meditația este o acțiune prea dificilȧ şi îndepȧrtatȧ pentru unii din noi. Pâna acolo, putem toți sȧ ne analizȧm şi sȧ gȧsim câte ceva de ameliorat.

Ne dȧm voie sȧ facem excese culinare dar şi sȧ îi vizitȧm pe cei mai intelepți şi mai bȧtrâni. Nu ar exista deliciile (a se citi ‚excesele’) culinare fȧrȧ ei pânȧ la urmȧ. Mie nu prea îmi place cuvântul ‚exces’ aşa cȧ o sȧ iți spun exact cum am parcurs eu aceste zile de vacanțȧ. Îmi place, în schimb, cuvântul ‚vacanțȧ’ şi mai ales îmi place cȧ apare des în vocabularul meu. Ceea ce îți doresc şi ție.

Ca orice vacanța (a mea) de sȧrbȧtori a început aşa: mȧ urc în maşinȧ şi conduc nişte sute de kilometri. Ce bine e primȧvara. Pe marginea drumului mȧ delectez cu paşuni înverzite pe care pasc oile. Mai vȧd terenuri arate sau nu, câmpuri înflorite şi pȧduri verzi, verzi, verzi. Mai observ şi mȧ bucur cȧ din loc în loc este câte o bucȧțicȧ de şantier care va deveni autostradȧ. Ajung <acasȧ> şi am parte de o micȧ dozȧ de şoc. Merg în vizitȧ la bunici … la spital. Se vor face bine pânȧ la urmȧ dar a fost suficient cat sȧ realizez, încȧ odatȧ cȧ nu vom trȧi veşnic. Timpul în care putem sȧ aducem o contribuție pe lumea asta este limitat. Eu sunt recunoscȧtoare cȧ bunicii mei încȧ trȧiesc, toți, şi în continuare am multe de învațat de la ei. Dupȧ bunici la spital, a doua zi, alți bunici de vizitat. Ne instalam din nou în maşinȧ şi ajungem, de aceastȧ datȧ la o sindrofie. La mulți ani bunicului. El implineşte optzeci de ani. La mulți ani strȧbunico. La nouȧzecişiopt de ani. Foarte greu de egalat.

Simt nevoia sȧ petrec timp în naturȧ.

Din nou pe drum, parțial asfaltat ca sȧ ajungem la Sarmisegetusa Regia. Sȧ vizitȧm şi strȧmoşii. Şi sȧ meditȧm cu ei. Şi sȧ ne întâlnim cu oameni dragi pe care nu i-am mai vȧzut demult.

Pentru cȧ sunt o norocoasȧ, am fost invitatȧ la țarȧ, departe de civilizație. Aici mȧncarea este mai gustoasȧ, apa este mai rece, aerul este mai proaspȧt şi oamenii mai buni. Chiar dacȧ, în loc de cȧruța trasȧ de cai, se circulȧ cu o maşinȧ de teren prin pȧdure. Îți recomand şi ție sȧ gȧseşti un locşor unde sȧ petreci câteva ore în care sȧ culegi flori, stai pe pȧmânt, admiri cȧprioarele pe dealul vecin. Asculți cum cântȧ cucul. Alergi, cânți, strigi cât te țin plȧmânii. Pentru cȧ poți, nu te aude niciun vecin. Şi dacȧ ai curaj, te dai cu ktm-ul. Dacȧ nu, data viitoare…

Cert este cȧ mai vreau. Mai vin, mai fac. Abia aştept urmȧtoarea vacanțȧ în care voi avea ocazia sȧ îmi reamintesc cum se foloseşte furca şi grebla. Şi vreau sȧ plantez un pom sau un copac.

Let me know what you think!

