Camino de Santiago / Insight / Travel

Camino de Santiago

20130717-152334.jpg

Camino de Santiago inseamna drumul Sfantului Iacob – unul din cei 12 apostoli despre care se zvonea ca ar fi fost fratele lui Iisus. Legenda spune ca trupul lui a fost gasit intr-o barca plutind de-a lungul tarmului in nordul Spaniei. De acolo, oasele au fost mutate in locul in care acum este celebra catedrala Santiago de Compostela.
Oasele au fost redescoprite in secolul al 9 lea si de atunci sute de mii de europeni merg anual sa le vada. Traditia catolica spune ca unei persoane care face camino-ul i se vor ierta pacatele.
Drumul a fost declarat de catre UNESCO Patrimoniu Universal al Umanitatii. In 1987 UE l-a numit primul Itinerariu European Cultural.
A inceput ca un pelerinaj crestin dar acum poate fi pelerin oricine, indiferent de religie, etnie sau varsta.

20130717-230048.jpg

Motivele pentru care ai face asta in anul 2013 sunt numeroase, legate de religie sau nu.

Pentru mine a venit intr-un moment in care aveam nevoie de ceva care sa contribuie la trezirea constiintei umane din mine, aveam nevoie sa ajung mai aproape de scopul meu in viata. Eram intr-o perioada in care m-am trezit de sub plapuma grea a unui job solicitant si m-am ridicat de la masa la care consumam multe obiceiuri nesanatoase. Ma uitam in oglinda si nu ma recunosteam. Invatasem sa ii zambesc fetei din oglinda dar nu era suficient. Cautam sa ma regasesc pe mine, sa ma detasez, sa respir aer curat, sa ma autodisciplinez.
Cautam sa ma manifest ca o faptura spirituala cu o experienta umana si nu invers.

Si asa faptura de mine a mers la Decathlon si a gasit raionul de drumetie. Am cumparat tricouri albe usoare, pantaloni lungi si scurti la fel de usori, bocanci, un hanorac mov, bandana alba, prosop minune subtire si usor, un sac de dormit cat o franzela, un briceag si un rucsac prevazut pentru o zi de drumetie. Am adaugat sosete impermeabile, lenjerie intima de bumbac, o pelerina uriasa din colectia mamei ( nu intelegeam atunci de ce ar purta cineva asa ceva ) plus o geaca anti-vant, pe romaneste, din garderoba personala. Am mai primit de la mama niste super-sandale plus o punga de apa care va fi ulterior botezata ‘vezica’. Trusa mea de prim ajutor continea un set de Compeed, niste Ibuprofen, pastilute homeopate pentru febra musculara si o crema cu factor de protectie solara. Cosmetice: un sapun, periuta de dinti si pasta fara fluor plus o sticluta de ulei de migdale. Ma rasfat, nu altceva. Pelerinii mai iau cu ei ace de siguranta, bani, pasaport, carnetelul/ pasaportul pelerinului, ghid, aparat foto, telefoane. Si se mai cara o ‘piatra’ (orice obiect cu semnificatie personala) care se lasa la Cruz de Fer impreuna cu povara pe care piatra o simbolizeaza. Cu alte cuvinte toti avem cate ceva ce am vrea sa lasam in urma, o greutate care ne apasa pe umeri fara sa fie efectiv grea. La mine un colier facut de manutele mele impletit cu multe deprinderi negative din adolescenta si perioada imediat urmatoare. Ipodul l-am incarcat cu muzica vesela si audiobookuri.
Si eu am mai luat cu mine sapca mea rosie preferata…

3 thoughts on “Camino de Santiago

  1. Minunat! Am savurat fiecare cuvant si chiar fiecare semn de punctuatie, aproape ca m-am simtit acolo, si ne tineam de mana ca doua fetite cu codite 🙂

  2. Pingback: E cazul sa imi rescriu viitorul. | Fetița cu ‘nu’ în brațe

Let me know what you think!

