Camino de Santiago / Insight / Travel

Ziua 2 Camino de Santiago

Ziua 2 joi 6 iunie 2013

Cizur Menor – Puenta de la Reina 19 km

Evident ca nu am putut sa dorm. Era un pat metalic, am castigat locul de sus si la fiecare miscare a fetei de jos ma cutremuram si eu intr-un fond muzical metalic scartaitor.
Am luat micul dejun si am iesit afara unde rasaritul imi oferea niste nori colorati si o atmosfera numai buna de mers.

20130729-231733.jpg
Facusem deja cativa km, cand, am ajuns in sat si ne-am oprit pentru o cafea la ora la care a venit schoolbus-ul dupa copii. Am plecat mai departe. A sosit momentul sa renunt la … nu stiu la ce exact … si am folosit tufisurile in loc de toaleta. Tragicomic: cand ieseam din tufis am dat aproape nas in nas cu un tip si mi-a fost rusine.
M-am intalnit cu o soparla. Am realizat cat de rapide sunt. Si cat de tare se sperie ele de noi. Si tocmai deaia am pus un fel de pariu cu mine si cu ele sa prind una, intr-o fotografie.
O ajungem din urma pe Andrea, fata din Ungaria, cu glezna umflata. Are rucsacul mare si greu si abia umbla dar a urcat bine mersi pana la Puenta de la Reina. Bravo ei.

20130729-231947.jpg
Merg ascultand basme. Mai axact Adventures of Anybody a lui Richard Bandler. El a contribuit la dezvoltarea programarii neurolingvistice. Foarte frumoasa povestea.
Inca o soparla foarte rapida, se ascunde repede cand ma vede in timp ce eu ma agitam sa scot telefonul sa o pozez. Urcam spre Alto de Perdon, cel mai inalt punct de azi. Acolo pe un platou fac pelerinii popas. Sunt si cativa din metal care ne arata in ce directie sa mergem. Pana la Alto pe Perdon, spune mama, e bine sa iertam pe toti si pe toate si sa plecam curati mai departe. Acum inteleg de ce a fost acea zi, o zi grea. Din 6 iunie pana azi tot iert cate putin, cate putin. Atunci simteam doar durere, pentru a ierta, inainte, iti amintesti ce ai de iertat…

20130729-232200.jpg

20130729-232245.jpg
Am descoperit ca imi plac florile. Ma uit in toate directiile si ma mir cat de frumoase sunt. Mai ales macii rosii. Ma tot surprind admirand flori, oare ce am facut pana acum de nu le-am admirat? La ce ma uitam?
Eu merg singura pe drum dar din loc in loc intalnesc alti pelerini. Observ ca sunt multi asiatici. Azi am vazut cinci. Din nou, o soparla ma surprinde cu viteza ei.

Ma abat putin de la drum ca sa vizitez o biserica interesanta din secolul 12, Eunate. Pana sa ajung la ea trec printr-un satuc cu multe gradini inflorate si ma opresc intr-un parc. Ma descalt si ma plimb. Iarba este moale si uda. Si lipicioasa pentru ca ma plimb sub salcami. Ajung la biserica. Ma asez in curte la umbra sa ma odihnesc. Vroiam sa si mananc aici dar nu avem voie.

IMG_0218

Ne oprim pe un deal si mancam. Am gasit un loc fain cu bancute si fantana. Continuam drumul pana la Puenta de la Reina. Merg cu ultimele puteri prin oras pe sub balcoanele din fier forjat pline cu muscate rosii. Numele orasului – puntea reginei – vine de la podul construit in cinstea sotiei lui Sancho al 3lea pentru a ajuta pelerinii sa traverseze raul Arga.

IMG_0255

Dupa dus si spalat haine, ies in gradina, imi intind prosopul si ma pierd pentru o ora si jumatate in asane…
Fac o plimbare in iarba desculta prin gradina, ce bine este. Din nou ma intalnesc cu o soparla.

Ma retrag in dormitor, imi fac masaj la picioare, muschii mei au nevoie sa se relaxeze. Inca un eveniment marcant, imi tai prima basica cu briceagul. Stiu ca suna scarbos, dar este o parte din drum, toata lumea isi ingrijeste picioarele si merge mai departe. Am invatat deci ca e mai bine cand treci peste un mic discomfort si traiesti in continuare in loc sa te cramponezi de el. Mai am si un genunchi dureros care necesita masaj si ingrijire din partea mea. Nu-i nimic, o fac si pe asta. Ies cu mama la plimbare in oras si gasim un magazin cu produse bio si sunt fericita ca pot sa cumpar paine intergrala, spanac si niste branza camembert. Delicios.

Let me know what you think!

