Camino de Santiago / Insight / Travel

Ziua 6 – Camino de Santiago

Ziua 6
10.06.2013 luni
Navarrete-Azofra Km 22.6

A iesit soarele dar a ramas putin noroi pe carare. Suntem in regiunea “La Rioja’ care se traduce, cea rosie, de la pamantul rosiatic. Este renumita pentu vinul bun care se face aici. Am testat, foarte bun. Oriunde te uiti in jur e plin de vii si vinarii.

20130815-215735.jpg

20130815-215720.jpg

Ajung la o bifurcatie cu satul Ventosa unde ma debusoleaza semnele si nu stiu incotro sa merg. Ma descurc pana la urma. Imi dau seama ca sunt pe drumul cel bun cand vad sageata galbena.

20130815-215748.jpg

20130815-215800.jpg

Merg, merg si iar merg. Cobor un deal si vad un oras mare in fata. Este orasul Najera, pe care il voi traversa.

20130815-215823.jpg

20130815-215812.jpg

Ma opresc la o cafenea ca sa ma odihnesc. Aici ma astepta mama care im spune ca pot sa cer un ceai in romaneste pentru ca fata de la bar e romanca. Ce bine, e mai usor sa vorbesc romana (sau macar engleza) cand sunt obosita. Fata, foarte draguta, romanii din alte tari se bucura enorm cand mai intalnesc alti romani. Se pare ca si clintii cafenelei erau tot romani. M-am simtit ca acasa.

20130815-215837.jpg

La iesire din oras m-am ratacit. Am crezut ca merg pentru ca semnele de circulatie indicau ca merg spre Belorado si Burgos. Am mers vreo jumatate de ora pana mi-am dat seama ca eram singura pe acolo. Miroase a soc. Si m-am intors. Regasesc drumul plus o fantana. M-am bucurat cand m-am intalnit cu alti pelerini. Renunt la ideea de a gasi o sapca. In orasele acestea nu se vinde nimic. Eventual mancare daca nimeresti la ora potrivita.

20130815-215852.jpg

Cant ‘what a wonderful world’

20130815-215902.jpg

Mama ma asteapta in Azofra la albergue municipal. Cu cirese, ce bineeee. Refugiul e dragutz si plin de sexagenari. Au venit doi pelerini calare, chipesi amandoi, dar au plecat mai departe. Mi-au recomandat sa dorm la Granon. Asa voi face.

20130815-215910.jpg

Ne-au ajuns din urma canadienii de aseara, si ungurii de la Estella si le-am spus ca am trisat 🙂 Ma asez afara si citesc cateva pagini din cartea mea despre fericire. La cina, gatim paste aglio e peperoncino. La bucatarie e veselie mare, toata lumea se inghesuie la aragaz si aproape se sta la coada ca sa amesteci in mancare 🙂 Impart briceagul/ tirbusonul cu domn neamt foarte simpatic care lucreaza la Sandoz, mi-a spus el cand a vazut ca folosesc Dermazin 🙂 este un grup mare de nemti batrani care se distreaza pe camino. Mai este si un italian frumusel pe aici dar inca nu am gasit vreo oportunitate sa vorbim.

Pe finalul serii am stat la povesti cu gasca de tineri adica un tip din Ungaria caruia nu i-am retinut numele dar stiu ca e chimist. Si cu Saskia din Olanda care merge pe camino primitivo, adica de la Leon merge spre nord.

Let me know what you think!

