Camino de Santiago / Insight / Travel

Ziua 9 – Fetita cu nu in brate chiuleste de la mers pe Camino de Santiago

Ziua 9
13.06.2013 joi
Villafranca – Burgos
38 km

Azi vroiam sa dorm mai mult pt ca intentionez sa iau autobuzul pana la Burgos 🙂 mama vroia sa mergem 10 km si sa il luam pe urma dar eu am decis sa dorm mai mult si sa il iau direct de aici pentru ca ma doare genunchiul ingrozitor de tare. Totul sau nimic. La 7:00 pleaca prietenii mei italienii din camera si ma trezesc ingrijorati ‘sei la ultima’ . Asa ca ma trezesc buimaca si intru in toaleta barbatilor fara sa imi dau seama si cand realizez fug repede la fete. Ma vede un tip si radem de mine 🙂

Apare si italianul dragut care zice ceva in italiana si eu nu inteleg si imi arata ca e pansat la picior iar eu il incurajez 🙂 Puterea mea de seductie cand sunt pe jumatate adormita lipseste cu desavarsire dar eu chiar cred ca este o calitate a mea, nu un defect.

Afara este o ceata de nu vezi la 3 metri, am iesit sa imi iau hainele de la uscat, evident ude pt ca au ramas peste noapte afara. Si italianul foarte dragut face acelasi lucru, deja pot sa spun ca am petrecut dimineata impreuna.

Am ramas doar eu si inca 3 coreence. Mai mult, au inceput sa vina din urma pelerinii care au dormit in satul anterior. Vine Nicole si se furiseaza la baie. Mai pierd vremea prin hol si plec rusinata catre statia de autobuz. E ceata, sunt 15 grade si ploua marunt marunt. Aproape ca nu ma mai simt vinovata ca trisez. Ajung in statie, surpriza, ma intalnesc cu cele 3 coreence. E bine, macar nu merg singura cu autobuzul 🙂

Cand ma urc in autobuz, imi dau seama ca oricum nu merg singura. In autobuz mai gasesc cativa pelerini printre care si cei doi unguri cu care ne-am tot intalnit.

In acelasi autobuz apare si mama cu Inmaculada, o fata foarte faina care e ranita la glezna. Am tot vazut-o zilele trecute schiopatand, am salutat-o de cateva ori si i-am admirat rucsacul mov. Ea merge de 10 zile pe camino in ciuda durerilor fooooarte mari. Se ocupa cu ‘los cuidados esenios’ suna foate bine. Ma bucur ca mi-a scos-o Camino in cale.
IMG_0760

Am ajuns in Burgos. Inmaculada ne-a ajutat sa gasim albergue municipal. Este frumos, primitor, proaspat renovat. Si plin de oameni.

Este inca devreme, ma plimb prin centru si ajung intr- o cafenea si beau … Un ceai 🙂 Ma intalnesc cu mama si Inmaculada si mergem impreuna sa mancam. Conform traditiei spaniole intram intr-o ‘scoicarie’ sa luam un aperitiv stand in picioare 🙂 pe urma mergem la un restaurant indicat de niste localnici si mancam chestii traditionale foarte bune. Adica salata si ardei umpluti cu ciuperci, eu.

Ne intoarcem la albergue si… Pentru prima data in viata mea simt nevoia sa ma culc de pranz. Eu, sceptica, imi pregatesc cartea si ipodul pt ca ma gandeam ca imi va fi greu sa adorm. Dar nu 🙂 eram atat de obosita ca am reusit 🙂 ma trezeste mama pe la 19:00 si dupa dus ies la cina. Intentionam sa ma intalnesc cu baietii (care chiar au mers azi o gramada de kilometric si ne-au ajuns din urma) dar mi-am pudrat nasul prea mult si i-am ratat. Asa ca m-a dus Inmaculada la o cofetarie traditionala si am mancat o bunaciune de brownie inundat in ciocolata calda plus inghetata de vanilie. Foarte bun.

Raman la cofetarie pentru internet si fac din nou planuri pentru cand ma intorc in tara… Mai gasesc si o scoala care acrediteaza in nutritie … Prin state dar sigur este si in Europa undeva… Sau fac cursuri online vad eu 🙂 ideea e sa imi iau acreditarea 🙂

Introspectie – dupa ziua de azi, in mod normal as fi fost dezamagita de mine si plina de remuscari dar dimpotriva, sunt fericita ca am sjuns pana aici. Si dupa ce am reusit sa ma odihnesc, sa mananc ceva bun, sa cunosc o fata minunata, am decis ca las aici durerea de genunchi si merg mai puternica mai departe!

Let me know what you think!

