Creative writing / Travel

fetita cu nu in brate in parc

Azi este prima zi in Bordeaux. Dimineata ma trezeste un miros de patiserie care parca te da mai usor jos din pat. Am aflat ca exista doua feluri de paine, una dulce, brioche pour tartiner care se mananca dimineata si paine normala pentru seara. Cobor la micul dejun. Ce mult imi place. Cobor din camera mea 🙂

Mergem la scoala. Copii, culori, galagie veselie.

Ma trezesc stand intr-o casa fara televizor si internet. Si ce sa fac? Este aici o gradina. Dar nu pot sa ma uit cum creste busiocul. Asa ca inspectez casa, ajung in baia cu biblioteca in spatele wc-ului si ma loveste o idee. Am simtit-o ca un bobarnac in crestetul capului. Ia o carte! Si mi-am facut un ceai, am urcat la mine in camera si am iesit pe terasa cu cartea mea despre fericire.

Iau un pic de pranz si ma gandesc cum as mai putea sa imi ocup timpul. Locuiesc in Bordeaux de cateva ore deci sa ies la plimbare. Nu ajung prea departe. Ma opresc intr-un parc. Am primit o bicicleta cam mare pentru mine, cred.
20131009-172556.jpg

Vad o fata pe o banca. Aparent citeste. Ma uit putin la ea si am un fel de revelatie. Viata chiar e mai buna cand esti mai detasat si interferezi mai putin cu ceilalati si judeci mai putin. Fata de pe banca nu are decat sa citeasca sms-uri in loc de o carte si noii mei colegi de casa nu au decat sa manance cata carne si mancaruri semipreparate si congelate vor. Treaba lor pana la urma.
20131009-172612.jpg

Plec mai departe in parc cu gandul de a citi o carte in acest parc frumos. Si spre foarte placuta mea surpriza vad o pancarta pe care scrie ca o biblioteca mobila vine aici in fiecare vineri dupa ora 14:30. Ce frumos.

Si mai merg. Descopar ceva si mai interesant. O biblioteca advarata aici in parc. Ce frumos. Ma postez in fata ei si citesc toate titlurile, aproape toate in franceza. Eu am cartea la mine, nu imprumut de aici. Dar stau pe banca si vad cativa oameni care folosesc de-a dreptul aceasta mini biblioteca. Deci chiar vin oameni si citesc. O doamna a venit si a lasat doua carti. Un alt domn a lasat o carte si a stat o bucata buna de timp sa aleaga alta carte.
20131009-173124.jpg

Eu nu ma simt azi pregatita sa incep lectura in franceza dar iau o carte, pe care am citit-o deja in romana, si scriu un biletel pentru urmatorul necunoscut sau necunoscuta care o va citi. O mica impresie despre carte, despre happyendings si un gand bun este suficient. Pun biletul in carte si pun cartea la loc, fix de unde am luat-o. Si ma intorc pe banca.

Ma simt foarte bucuroasa si mandra de isprava mea asa ca in loc sa citesc cateva pagini, eu ma apuc sa scriu. Asa ca te rog, necunoscutule, cand ma vezi cu telefonul in mana, nu ma judeca crezand ca trimit sms-uri.

3 thoughts on “fetita cu nu in brate in parc

  1. Pingback: Afara! | Fetița cu ‘nu’ în brațe

Let me know what you think!

