Insight / Travel

Aniversare cu oameni faini in Franta

20131024-215329.jpg
Ajungem la Ermont(la periferia Parisului) si dupa ce ne relaxam putin incepem sa aranjam cu simetrie masa si sa taiem quicheuri si baietii sa faca rulouri cu sunca si branze, si sa taie salamul felii. Da, salamul.

Vine prietena lui Frederic pe urma inca un cuplu, plus inca doua cupluri, plus inca… Treizeci de personae probabil 🙂 Si sa nu uitam, suntem in Franta, trebuie sa ma pup cu toti. Nu ma deranjeaza dar din pacate nu le retin numele. In schimb, ei il retin pe al meu. Nu au cum altfel, pentru ca prietenii mei francezi au povestit tuturor ce vacanta faina au avut asta-vara in Romania si cum eu le-am fost ghid pentru cateva zile. Trebuie sa specific ca nu am facut nimic special asta-vara, i-am dus in centrul vechi si la Sinaia, asa cum ai fi facut si tu dar le-a placut foarte mult.

Toata lumea aduce de mancare si bautura. Normal. Dar dupa ce au venit toti invitatii constat ca…exista varietate, nu gluma. Cuvantul cel mai potrivit care poate sa caracterizeze petrecerea este ‘belsug’. Sunt patru feluri de quiche-uri, printre care unul cu legume, unul cu ratatouille, adica tot cu legume si ou, amandoua pregatite special pentru mine care nu mananc carne. Se pare ca sunt singura vegetariana. Sunt curioasa cat dureaza pana mai apar si alti vegetarieni in noul meu anturaj. Mai este un quiche Lorraine (cu multa sunca si mult cascaval – stiu cum se face, daca vrei, iti dau reteta), o salata cu ton, inca doua salate cu tabouleh si alta cu paste si legume. Pui cu curry si orez, carnati pe gratar, rulouri de sunca cu branza care contine smochine, se mananca foarte bine. La desert, mousse au chocolat si patru tarte diverse, cu mere, cu ciocolata…

La capitolul bauturi, tot ce exista pe lumea asta 🙂 Eu am baut un rose foarte bun.20131024-215356.jpg

Si m-a amuzat romul lui Clement dar nu l-am baut.20131024-215426.jpg

Am pentru tine un mic rezumat muzical – vezi aici, aici si aici.

2 thoughts on “Aniversare cu oameni faini in Franta

  1. Toți străinii pe care i-am cunoscut și cărora le-am arătat niște locuri prin România au reacționat fix la fel cum spui tu. Oameni superîncântați! Doar noi, românii, avem impresia că tre’ să ne fie numai rușine în fața altora cu ceea văd ei pe-aici.

Let me know what you think!

