Creative writing / Insight / Yoga

Yoga

20131109-221916.jpg

Ma bucur enorm de mult ca am descoperit yoga. Pardon, nu am descoperit-o eu dar eu sunt profund recunoscatoare ca am ajuns sa cunosc si sa practic acest ‘sport’. Da, stiu, nu este nicidecum un sport, ci un mod (bun, zic eu) de viata. Si cumva am reusit sa fac ca yoga sa isi faca loc in viata si in obiceiurile mele.

Primul meu guru a fost mama. Nu, ea nu s-a apucat inca de yoga dar nu ii mai dau mult. Si oricum cand se pune pe treaba va fi mai ‘tare’ decat mine, nu ca ar fi concurs dar ca sa stii tu ce mama faina am. Mama m-a invatat despre subconstient, intentie si alte cuvinte grele la o varsta frageda. Poate prea frageda dar daca stau acum sa ma gandesc, chiar daca nu am putut sa aplic tot ce m-a invatat, cand m-a invatat, tot s-a sedimentat informatie utila pentru viitor. Idea este ca mama m-a invatat sa ma cunosc mai bine, sa ma accept asa cum sunt si ii sunt recunoscatoare. Imi aduc aminte cand aveam 19 ani si imi spunea ca sunt frumoasa si desteapta si ca o sa fac lucruri marete. Si partea mai interesanta este ca o credeam. Si bine am facut.

Al doilea guru a fost tata. El m-a incurajat intotdeauna sa investighez, sa imi lamuresc orice curiozitate, sa invat limbi straine, sa ma deschid la minte, sa calatoresc.

Pana sa termin liceul, am invatat despre chakre. Mi-a luat mult timp sa inteleg ce e cu ele si mai ales cum ne-ar putea ajuta…

S-a terminat si adolescenta si am remarcat ca am crescut mare, adica am o cariera si activitati oameni mari. Am simtit nevoia de o schimbare si universul m-a adus la Purna Studio. Aici am descoperit o familie, un mentor, prieteni noi sau vechi. Tot aici am invatat ca se poate si altfel. Si incet incet am decis ca pot si eu sa devin un om mai bun.

Am invatat despre purificare, fiecare face ce poate si cum poate, in ritmul lui. Pentru un necunoscator par niste tehnici extrem de bizare, si tot asa am invatat ca cel mai important este sa fiu deschisa catre nou, catre necunoscut. Nu ajunge sa stau in zona mea de comfort unde e asa si asa, mai bine sa vad ce cum este lumea larga, cu bune sau cu rele.

Curaj. Un cuvant care imi placea la nebunie cand eram foarte tanara. Cand eram mica, ma vedeam mai degraba in rolul de eroina decat in rolul de printesa. Acum un an nu exista cuvantul curaj in caracterizarea mea iar acum aproape toti oamenii pe care ii cunosc imi spun ca sunt curajoasa. Si sunt. La modestie inca mai lucrez 🙂

Vointa – lipsea cu desavarsire – sau cel putin asa credeam eu. Avem cu toii vointa, dar o tinem ascunsa sub un morman de comoditate si de convingeri limitative. Incet, incet, vointa mea vede lumina zilei. Toate aceste transformari se fac cu viteza melcului si cu multe piedici. Cum de unde piedici? De la mine. Chiar daca vreau sa fac schimbari, chiar daca vreau sa evoluez, sunt parti din mine care vor sa ramana pe loc. Si asa ma lupt eu cu mine pana ce partea luminoasa iese la suprafata. Cred ca toti trecem prin asa ceva, esti de acord? Dar in sinele meu accept si partile bune si cele rele si atat timp cat fac ceva pentru mine, sunt satisfacuta.

Mai stii ce iti spunea profesorul de sport? Sa ai o minte sanatoasa intr-un corp sanatos. Vechi, antic si de demult si totusi atat de actual. Acesta este scopul meu! Nimic mai mult. Eu.

Cand locuiam in Bucuresti si lucram la corporatie, imi doream timp sa practic yoga. Si deobicei se indeplineste ceea ce imi doresc. Apoi am venit in Franta. Am timp cat vreau. Si il fructific. Dar acum imi doresc sa am si de la cine sa invat. Am participat la doua clase de yoga de cand am venit. Nu tu chakre, nu tu asane, nu tu meditatii, doar explicatii si restez dans votre corps. La prima sedinta am facut Yin Yoga fara sa inteleg mare lucru. Nici faptul ca mi se vorbea intr-o limba straina nu a ajutat prea mult. Pe urma a aparut Dominic. El ne invata Hatha Yoga. Dar din nou fara sa meditam, facem doar posturi si tehnici de respiratie. Bine si asa. Eu ma simt bine dupa ce plec de la ora lui. Dar cand ajung acasa, scot cursurile de la Purna si continui. Imi place sa o numesc armonie. Putin de aici si putin de acolo. Dominic este simpatic, se vede pe el ca practica, nu doar vorbeste. Sunt increzatoare ca mai am multe de invatat de la el. Si in plus, este interesant sa am un profesor barbat, ca doar yoghinii pe vremuri erau barbati majoritatea.

Oare cum este mai bine? O cantitate mare de informatii m-a ajutat sa vad in mine ce nu fac bine. Ba chiar, involuntar am experimentat pe mine obiceiuri care nu fac bine desi stiam foarte bine ca nu ar trebui sa procedez asa. Aici vorbesc in primul rand despre sanatatea mea. Pana la 28 de ani, din fericire corpul meu a suportat tratamentul meu uneori sanatos alteori violent de-a dreptul cu mancare nesanatoasa si nopti nedormite. Toate informatiile care le primesc, le testez pe mine. Ma ajuta. Si ma fac mai puternica. Daca nu aflam toate aspectele teoretice, acum, dupa un an, probabil eram la fel de flexibila, aveam un corp puternic dar o minte plina de intrebari. Care si-ar fi gasit raspunsul pana la urma. Eu am crezut despre mine ca ‘functionez’ doar daca ma iei cu frumosul, dar am aflat ca un sut in fund nu strica nimanui.

Nu o mai lungesc. Ideea e ca, la orice studio de yoga din Bucuresti sau din lume poti sa gasesti o atmosfera primitoare, poti sa iti faci prieteni, poti sa inveti lucruri care nici nu banuiai ca exista. Dar nu stiu daca la toate, vine un om frumos aproape de tine, te invata tot ce stie, iti da un exemplu, si mai ales, isi imparte dulceata de ardei iuti cu tine. Apropo, mai vreau. yoga

8 thoughts on “Yoga

  1. Ptiii… ce mult mi-a mai trebuit să descopăr o altă cale, un alt mod de viață!… 🙂 Nu fac yoga, dar am început să înțeleg lucrurile, să mă înțeleg pe mine. Când trebuie să și accept e mai greu. Însă mă străduiesc, îmi dau voie, mă las să simt. Noua stare nu e cuantificabilă, n-o poți măsura și nici explica pe înțelesul tuturor. Dar, așa cum spuneai și tu, dacă începi să aplici, să experimentezi tu însuți, cu siguranță ajungi la o stare de fapt, de viață din ce în ce mai bună.

    • cred ca toti ajungem in punctul in care ne trezim la realitate, cel putin acum in ultimii ani am vazut ca este din ce in ce mai des intalnit fenomenul. eu inspir, expir, ma uit, ma caut, ma pierd, ma regasesc. ideea e ca sunt aici cu mine si ajut pe oricine are intentia de a face ceva pentru a-i fi mai bine. si o fac cu drag si fara sa cer nimic in schimb. tare asta cu imi dau voie. si eu imi dau voie. din ce in ce mai mult. ma bucur ca te numeri printre persoanele care s-au regasit intr-un fel sau altul in acest text. noapte buna

  2. Doamne, ce minunatie de articol !!!!!!!!!!!!!!!!
    Ai scos excelent in evidenta caracterele puternice si tandre ale parintilor care te-au invatat tot ce era mai bun si folositor in viata ,
    ti-ai dat frau liber imaginatiei in a ne spune aproape totul despre tine
    si-n acelasi timp, subtil dar categoric,
    ne-ai ” deschis ochii” spre zari necunoscute unora dintre noi !
    A spune simplu multumesc pentru cele citite mai sus,
    ar fi o mare nedreptate….asa ca ,
    din inima-ti doresc multa sanatate
    si te rog, de vei sarbatori CRACIUNUL acolo unde esti acum,
    revino la acest POST si asculta interpretat de o fata frumoasa ca tine,
    Colindul
    ” Deschide usa crestine ” :

    Sarbatori fericite !
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

    • iti multumesc din suflet pentru cuvintele frumose. de sarbatori voi fi acasa cu cei dragi, ceea ce doresc tuturor. fiecare om sau copil de pe lumea asta merita o masa bogata si un cadou sub brad in compania familiei de sarbatori

Let me know what you think!

