copii / Insight

Fetita cu nu in brate – singura cu Clement – ziua #3

Mai tii minte cum era cand aveai 5 ani si faceai pipi in pat? Si te trezeai si mergeai dezorientat in patul parintilor tai? Eu imi amintesc ca faceam pipi in pat visand ca sunt pe toaleta. Dar nu eram 🙂

Azi dimineata, sau azi noapte… probabil pe la 4 – 5, apare Clement la mine in camera. Isi pusese o pijama curata si cand l-am intrebat ce se intamplase mi-a explicat ca slipul si pantalonii ceilalti sunt uzi. Asa ca l-am invitat cu mine in pat. Patul meu nu este prea mare (skinny queen size sa zicem) si este dificil de impartit. Cu atat de mult, cu cineva care doarme cu genunchii la piept. Sau doarme dand din picioare. Si din coate. Somnul meu din ultimele zile nu este cel mai bun, calitativ vorbiind.

Clement urmeaza sa isi petreaca ziua la niste prieteni de familie, asa ca, imediat ce pleaca imi voi face o mare baie si ma culc la loc. Azi este luni dar nu se merge la scoala si nici nu se lucreaza. Ar trebui sa petrec o zi doar eu cu mine.

Coboram sa luam micul dejun. Ii pun lapte lui Clement si ii ung painea prajita cu unt si putina miere. Cam pe la felia numarul doi, suna telefonu. Raspund si la capatul celalalt al firului era o veste proasta. Fetita celor pe care trebuia sa ii viziteze Clement, a facut febra. Adica Clement ramane in grija mea pana diseara. Pana si vecina draguta de vizavi are program astazi…

Se anunta o zi nu prea grozava avand in vedere ca afara ploua marunt marunt si nu as vrea sa iesim la plimbare pana nu se termina ploaia. Clement gaseste laptopul vechi al mamei lui si un stick pe care avea desene animate si cere voie sa se uite. Ii dau voie, fiind zi libera are permisiunea tatalui lui.

La pranz nu are chef sa ma ajute, azi nu rezonam.

Mancam cu greu un bol de supa, cu ‘slujbe’ cum zicea mama. Cand eram mica, si nu vroiam sa mananc, ea spunea ca am nevoie de rugaminti peste rugaminti, poate chiar de o slujba ca sa termin din farfurie. Clement nu este nici pe departe ca mine de mofturos dar are momentele lui bune si rele ca noi toti. Cand gatim impreuna, mancam bine, asta e cert. Supa ca supa. Are o mare pasiune pentru crutoane si le-ar manca si goale. Le mananca goale de fapt cand nu sunt pe faza. Felul doi, putin pateu de ceva zburatoare cu paine plus salata de rosii cu avocado. Cu cantec si aici, cum sa manance el avocado? 🙂 Tot ce e nou, respingem ferm. Dar din fericire, a mancat toata salata. Nu ma asteptam. Inca o surpriza pentru mine, nu cere desert la final.

Iesim putin in parc. Este prima data cand vin cu el in parc. Ma bucur mult, mai ales cand ma invata o scurtatura. Mergem pe o straduta retrasa si avem acces vizual la cateva gradini. Aici toate casele sunt la strada, iar in spate au o gradina ascunsa.
20131127-183653.jpg

20131127-183815.jpg

20131127-183832.jpg

20131127-183849.jpg

20131127-183909.jpg

Ploua marunt, marunt si nu ne place niciunuia din noi. Clement, un bun actor, imi spune prima data ca il doare piciorul stang, pe urma ii trece si il doare cel drept. Cand termina teatrul cu picioarele il doare burta. La un moment dat, se opreste, se da jos de pe trotineta si imi spune serios ca azi avem o zi proasta. Ii confirm, spunandu-i ca este din cauza ca suntem obositi si ploua afara. Si il pun sa imi promita ca maine dimineata doarme mai mult. Incepe ploaia si mai tare, asa ca ne intoarcem acasa.

Acasa, ne apucam sa desenam. Il desenam din nou pe Peter Pan. Si pe Captain Hook. Eu desenez conturul (noroc cu cartea de povesti din care ma inspir) si el coloreaza pe urma. Suntem mari artisti.
20131127-183716.jpg

Suntem si bucatari in seara aceasta. Incalzim supa, fierbem niste paste si prajim o bucata de carne pentru el. Facem totul impreuna, eu fac singura doar treburile mai usoare cum ar fi pusul si stransul mesei. La desert primeste un iaurt cu vanilie si se asigura ca ii pastram unul si tatalui lui si imi spune sa mai fac. Logic ca mai fac 🙂

Ne spalam amandoi pe dinti si pe urma il trimit la pijamale. Deobicei trebuie sa ii spun de trei ori sa se imbrace sau sa se dezbrace. De fapt, trebuie sa ii spun de mai multe ori sa faca orice. Cand a aparut dupa doua minute imbracat in pijamale, i-am spus ca sunt foarte mandra de el pentru ca este cuminte si i-am spus sa aleaga doua povesti pe care sa i le citesc inainte de culcare. Asa ca am citit o poveste cu omul din luna si una cu dinozauri. Noapte buna.
20131127-184058.jpg

19 thoughts on “Fetita cu nu in brate – singura cu Clement – ziua #3

  1. Sincer io nu am tinut minte niciodata ca am facut pipi in pat. Mai sunt in viatza doua babe care isi amintesc cu precizie tot ce si cum faceam. Ce imi mai amintesc legat de subiectul asta este ca langa casa noastra era o carciuma. Eu aveam camera la strada si de la fereastra mea se vdea perfect toata strada. Pe acolo intram in casa cand intarziam la joaca ca sa nu fiu urecheat de mama. In noptile de vara cheflii stateau de vb sub geamul meu si dupa ce epuizau subiectul fotbal trecau la ,,despre femei,, in final multe injuraturi si vb alese. Din cauza lor nu puteam sa dorm si atunci deschideam fereastra si declansam ,,o ploaie,, peste capetele lor. Si la mine supa era o problema . A mea nu se numea,,cu slujbe,, A mea era testul iubirii. O lingura pentru bunica,una pentru tata,una pentru mama,nasa, matusa Nusa…..si ultima ca sa nu spuna la toata lumea cine este prietena mea de la gradinitza.

  2. ce faina este poza a doua… iar casa dina treia… mi se pare demna de un film…
    nici mie nu-mi place mereu plimabrea prin ploaie… dar uneori o ador… si mai ales dupa… cand intru sub dusul cu apa calda… parca as continua altfel plimnarea prin ploaie…
    dar… inteleg perfect… nu mi-ar place plimbare plin ploaie… in compania lui Clement, pe trotineta… mai bine la desenat…
    noapte buna…

    • plimbarea prin ploaie are farmecul ei. cel putin eu o ador. si da, cu un dus cald dupa e ideal 🙂

      dar cu Clement este mai dificil, ne distram mult mai bine cand nu riscam sa racim 🙂

      buna dimineata

Let me know what you think!

