copii / Food for the soul / Insight / Travel

Duminica. Bunatati si surprize cu mancare ca la mama acasa

Ma trezesc vesela. Nu stiu exact de ce. Poate doar pentru ca afara este soare si eu am un acoperis deasupra capului. Oricum imi place senzatia. 

 
Cobor ca sa imi beau apa calda cu lamaie pentru detoxifiere. Asa imi incep fiecare zi. Cu o cana de apa fierbinte cu lamaie. Ma incalzeste si ma lanseaza intr-o noua zi. 
 
Observ ca nu avem paine si incep sa devin creativa. Nu, azi nu am chef de ovaz si oricum trebuia sa il fi pregatit de aseara. Si cum nu s-a intamplat, ma descurc cu ce am. Adica scot masinaria de facut gauffre. Compozitia seamana cu cea a clatitelor. Aici, drojdia este un praf. Da, stiu nu este cea mai sanatoasa alegere. Azi e duminica si ne vom rasfata. In plus, avem musafiri, trebuie sa ii cinstim. 
 
20131209-160751.jpg
 
Pregatesc amestecul si fac prima ‘placinta’. Iese foarte buna.
O impartim, o murdarim cu putina miere si o mancam. Un deliciu. 
 
Pentru mine e mare lucru sa hranesc pe alti oameni. Pentru mine este usor sa gatesc, ma impresionez intr-o oarecare masura de fiecare data. Dar cu ceilalti este mai incitant. Mai ales pentru francezii mofturosi. 
 
20131209-160810.jpg
 
Ies pe terasa doar in hanorac. Un moment ideal sa citesc cateva pagini…
 
Azi nu exista masa de pranz pentru ca am mancat mult prea tarziu micul dejun dar vecina draguta de vizavi nu stie. Ea ne aduce o surpriza. Un desert, lapte de pasare ii spun eu, in franceza, l’ile flottante. Sunt mult prea incantata ca am primit un desert din copilaria mea. Il faceau si mama si bunica si eu evident luam doua linguri si ziceam ca nu imi place. Dar gustul acela de vanilie a ramas intre amintirile mele placute. Pun castronul in frigider si astept masa de seara de la ora 19:00. In fiecare seara la ora 7 fix se ia cina. Fara exceptii pentru ca la ora 20:00 este ora de culcare a micutului Clement. Si aceasta fara exceptii. 
 
Ma pun in pat la un film. Aleg ‘the Holiday’ Cameron Diaz si Kate Winslet fac schimb de case pe perioada sarbatorilor de iarna. Amandoua descopera lucruri noi plus cate o poveste de dragoste. Mi-a pastrat zambetul pe buze tot restul zilei. 
 
La ora 18:00 incepem sa pregatim cina. Facem o salata si cu doua vinete coapte de ieri facem caviar d’aubergines. Adica salata de vinete. Luc, tatal lui Clement are doi prieteni in Romania. Acesti prieteni i-au recomadat asta vara sa viziteze Romania si prin niste prieteni comuni au ajuns in Delta Dunarii cu tata. Luc venise in vacanta in Romania cu Frederic, celalalt prieten al meu francez, pe care l-am vizitat la Paris. Tata a venit cu ei la Bucuresti, am iesit toti in oras si eu a doua zi plecam cu ei la Sinaia. Dupa cateva zile la munte ne-am imprietenit si asa am primit invitatia sa vin in Franta. Intre timp lucurile au evoluat si Luc s-a hotarat sa isi traiasca viata si a inceput sa caute un baby sitter sau o jeune fille au pair. A vazut cateva anunturi pe internet si si-a adus aminte de mine. M-a sunat sa imi propuna si dupa trei saptamani eram in Franta. Asa ca, colegul meu de casa stie sa faca salata de vinete. Mancarea mea preferata de acasa. Sunt super impresionata. Inca o cina ca acasa. Da, mi-e dor de casa si de familie si de prieteni si in momente ca acesta ma simt mai aproape de casa. Dar ma bucur si ca acum am o familie in plus. 
6 thoughts on “Duminica. Bunatati si surprize cu mancare ca la mama acasa

  1. Mă bucur mult pentru tine, Monica, că te înţelegi foarte bine cu familia franceză. Acest lucru este foarte important. Chiar te-ai răsfăţat duminică, doar cu mâncările tale favorite de acasă.
    Cred că Clement este persoana care te ajută să-ţi diminuezi dorul de casă! E tare frumos băieţelul.
    O seară minunată îţi doresc, Monica! 🙂

Let me know what you think!

