Insight

Craciun – O sarbatoare pentru sufletul nostru sau o ocazie de a consuma?

20131224-223726.jpg
Image source pinterest.com

Este o perioada cu mult frig afara si cu multa caldura in casele noastre. Mai ales acum. Anii trecuti, de sarbatori, munceam pana in ultima clipa, in ziua de Craciun sau in Vinerea Mare de Pasti. Stop. De cate ori am vorbit oare cu cineva din familie, spunand ca vin, vin maine… Si urca-te in masina si condu cincisute de kilometri ca sa ajungi in ‘sanul’ familiei si sa gusti putin din atmosfera sarbatorilor.

In fiecare an, am cumparat entuziasmata cadouri. Si mai mult, am asteptat sa le primesc si eu pe ale mele. Stiti ce? Anul acesta voi cumpara minimul de cadouri. Pentru copii. Noi, cei mari, am incredere ca ne descurcam… Eu nu voi astepta cadouri. Ar fi frumos sa primesc un telefon nou sau o camera foto (ar fi cazul, nu?) dar cel mai de pret cadou va fi sa petrec timp cu cei dragi.

Incerc sa imi dau seama cum era Craciunul cand nu exista consumism. Mama facea copiilor cadouri cate un pulovar sau un fular. Tatal…reusea el sa faca cu mainile lui o sanie sau o alta jucarie. Bunica facea un cozonac gustos. Si tot asa. Si ce bine era. Cand eram mica, traiam doua extreme. Ori mergeam la bunici la Maramures, ori la Cluj sau la Deva. Sau toate trei. De fapt, vroiam sa iti spun ca atunci cand mergeam la tara, vedeam copii care vin la colindat, sau cu plugusorul, sau cu o adevarata sceneta despre nasterea lui Iisus si gazda ii cinstea cu o prajitura, mere, nuci sau un pahar de tuica, daca era cazul. Acei copii nu stiau cum arata portocalele, nu auzisera de oua Kinder sau de Lego. Lego Technik, chiar. La un moment dat, clasicul Lego nu ne mai placea mie si fratelui meu, ne trebuia ceva mai complex.

Si iti doresti multe cadouri? Multe schimbari? 🙂 Ca noi toti. Hai sa iti spun un secret. Ca sa ti se indeplineasca dorintele, trebuie intai sa daruiesti si sa faci fapte bune. Aceasta este reteta. Ma crezi?

Dorinte. Ne punem dorinte ca sa ni le indeplineasca mosul? Sau folosim bagheta magica numita intentie, si realizam noi cu manutele noastre ceea ce ne dorim?

Eu zic ca putem tot anul, nu numai in decembrie, sa ne gandim ce am vrea sa primim si ce am putea sa daruim. Asteptam ziua de 24 decembrie ca sa facem un cadou? De ce? Fiecare zi este ziua potrivita pentru a face un cadou.

Am citit undeva despre Gifting Outside the Box – si mi-a placut ideea. Eu scot capul din cutie, si ma uit din afara. Si vad ca nu iti trebuie nimic. Deci iti urez sa ai parte de sarbatori frumoase, pline de voiosie, de ganduri bune, de colinde si de clinchete de clopotei.

20131224-223719.jpg
Image source pinterest.com

13 thoughts on “Craciun – O sarbatoare pentru sufletul nostru sau o ocazie de a consuma?

  1. In noaptea sfanta de Craciun lasa deoparte grijile si supararile. Deschide-ti inima si primeste un strop din binecuvantarea care se revarsa peste lume in aceasta noapte!

    Fie ca sarbatorile de anul acesta sa va umple sufletul de bucurie, incredere, speranta si iubire. Iar Mosul sa va aduca cele mai dorite si neasteptate cadouri voua si celor apropiati.
    Craciun fericit!

    • Buna seara, Ileana. iti multumesc din suflet pentru urarile frumoase si pentru imaginile pline de caldura. iti doresc sarbatori pline de iubire in continuare si un an nou mai bun si mai luminos!

    • Draga Melanie. Ieri am fost regina 🙂 voi sarbatoriti Tirer le Roi? 🙂 Eu am constatat ca si francezii se bucura de mancare si orice sarbatoare inseamna automat si ceva cu mancare. Dar spre deosebire de romani (sper sa nu deranjez pe nimeni ca generalizez), ei ‘sarbatoresc’ cu masura 🙂 O seara faina iti doresc! A+

Let me know what you think!

