copii / Creative writing / Insight

adult sau copil?

Aseara imi zice o prietena draga sa ii lasam pe adulti la masa si noi sa ne mutam in sufragerie langa semineu. hmmm…atat timp cat parintii nostri sunt in preajma, noi suntem copiii.

Eu inca mai caut categoria in care sa ma incadrez. Asa ca m-am gandit sa ma joc un joc.

Motive pentru care sunt adult:

1. Pot sa vorbesc cu prietenele mele despre sex si nu ne este rusine.

2. Stau la masa de Craciun fara sa imi pierd rabdarea. Chiar ascult cu drag, colindele. Cand eram mai mica, nu le suportam, nu se incadrau in genul de muzica pe care il ascultam eu.

3. Cand gasesc acest obiect, imi dau seama ca oricine e nascut dupa anul 2000 habar nu are ce reprezinta. Nu m-am jucat cu el, din pacate nu avea baterii.
20131226-005420.jpg

4. Cand ma plimb prin parc, ma opresc sa ma bucur de peisaj.
20131226-005456.jpg

5. Ma intalnesc cu drag cu prietenii din copilarie si radem de pozele in care ne jucam, goi, pe plaja.

Si acum motive pentru care sunt copil:

1. M-am uitat la Alice in Wonderland. Din nou. Cand a aparut filmul, un prieten m-a poreclit Red Queen. Da, eram roscata si destul de autoritara 🙂 lucrurile s-au mai schimbat intre timp, White Queen nu mi-a spus nimeni. Dar mi s-a spus ca sunt ca un curcubeu, de exemplu 🙂 si mi-a placut mult. Mie mi-ar placea sa fiu Alice. Sau sa ma joc cu ea. Chiar cred, in fiecare zi aproape sase lucruri imposibile. Si mi-ar placea sa calatoresc pe palarie 🙂

2. Pot sa ma joc cu prietenii cateva ore in continuu. Ne-am jucat un joc cu carti si un totem. Este un joc simpatic, mai ales cand trebuie sa sari ca sa fii primul care prinde totemul. Se numeste:
20131226-005429.jpg

3. Pot sa dansez si sa alerg prin casa. Si cand ajung pe gresie, ma dau ‘pe gheata’, adica pe sosete 🙂

4. Nu ma opreste nimeni si nimc sa ma prostesc. Si ma bucur ca am cu cine. Pot sa uit de timp si de restul lumii cand sunt in compania unui copil. Sau al unui adult, dar depinde de adult 🙂
20131226-005547.jpg

5. Locul meu preferat de joaca se numeste Acuarela.

Dar tu?

Eu sper ca toti adultii sa tina minte ca au fost si sunt in primul rand copii. Pentru ca toti suntem buni si frumosi.

‘Fericirea este armonia dintre ceea ce spui, ceea ce gandesti si ceea ce simti.’ zice Mahatma Ghandi.

Sunt de acord cu el. Eu as adauga, pe langa ceea ce spui, gandesti si simti, felul in care te joci si te bucuri de fiecare moment.

22 thoughts on “adult sau copil?

  1. Eu am rămas mai mult copil decât adult, da’ nu-mi pare rău. În felul ăsta pot spune că “ia uite, sunt copil și nu mă oprește nimeni să fac lucruri de oameni mari!”. 🙂

  2. Ce bine de tine, Monica, că ştii să te bucuri de fiecare clipă, asta înseamnă că trăieşti viaţa din plin cu adevărat. Să păstrezi mereu viu copilul din tine.
    Şi eu am momente când pot alege ce vreau să fiu, copil sau adult şi cel mai important pentru mine că îmi găsesc bucuria în lucrurile mărunte, asemeni vârstei inocente.
    O zi minunată îţi doresc, Monica. 🙂

    • Cand am terminat liceul, toata lumea scria pe fluturase sa nu ma schimb si sa raman copil. Atunci nu intelegeam ce vor sa zica. Ei bine, m-am schimbat de multe ori dar copilul din mine este viu si ii place mult joaca. Cu totii putem sa ne permitem sa ne jucam din cand in cand. Si putem sa ne bucuram de tot ce ne inconjoara, cum zici si tu 🙂 sarbatori frumoase alaturi de cei dragi iti doresc. Mici sau mari 🙂

      • Eu, într-un fel, m-am maturizat încă de micuţă, conjunctura, a fost de-aşa natură, însă copilul din mine l-am păstrat viu.
        Sărbători Frumoase în continuare îţi doresc, Monica, alături de cei pe care îi iubeşti tu cel mai mult. 🙂

  3. … poţi păstra spiritul inocent mai departe… . Maturii fiind redescoperim bucuria de a fi copii, atunci când visele se împlinesc, când primim cadouri, ne bucuram de bradul împodobit,… Sarbatorii fericite, Monica alaturi de cei dragi! 🙂

  4. Eu sunt copil şi apoi adult. La serviciu am un platou mare cu gresie pe care mă dau de la un capăt la altul. Îm magazinele mari îmi place să îmi iau avânt şi, sprijită de mânerul coşului, mă dau ca pe troninetă… Şi… etc 😀

  5. Cred ca-i important sa nu uitam sa fim copii, chiar si cand suntem adulti.
    Si eu fac o gramada de lucruri tampite, mai ceva ca un copil de 5 ani, atat ca in ultima vreme am inceput sa nu-mi mai fac probleme din asta 🙂 Atata timp cat eu ma simt bine, care-i problema? 🙂
    Sper ca ai avut sarbatori frumoase, langa cei dragi!! Eu una iti trimit multe ganduri bune!!!

    • ai dreptate. copilaria nu se termina niciodata. e pacat sa o ascundem sub o fata serioasa de adult. si eu ma joc si ma simt foarte bine. nu fac rau nimanui deci de ce ar fi o problema? 🙂 Am avut parte de zile de vacanta si de sarbatori minunate. tocmai ce am terminat de scris 🙂
      multe ganduri bune au plecat si de la mine in directia ta! noapte buna sau buna dimineata, dupa caz 🙂

Let me know what you think!

