Creative writing / Insight / Travel

Spre Bordeaux

Eu plec din Bucuresti, cu noaptea in cap. Încă mai sunt luminițele de Crăciun aprinse prin oraș. Orașul e gol, parca pentru mine, sa pot sa il savurez mai bine pentru ultima data.
20140108-160750.jpg

Ajung la 5 dimineața in aeroport. Socul numarul 1 pe ziua de azi: la Paris, unde am escala, trebuie sa ajung in alt aeroport pentru al doilea zbor. Brusc cele trei ore dintre avioane nu mai par prea multe…Ma ‘intalnesc’ cu
Tudor Chirila in avion. Ajung la Paris. Socul numarul 2: valiza mea pretioasa si roz apare pe banda semidesfacuta si indoita. Pentru cateva secunde mi se parea ca pica cerul, dar mi-a trecut. M-am dus la biroul de bagaje unde mi-a spus o doamna draguta ca nu are ce sa faca. Procedura spune ca as fi despagubita doar daca ar fi complet distrusa. Si mai bine ca nu e.

Găsesc cu greu autobuzul care ma duce in celălalt aeroport. Când credeam ca s-a rezolvat, autobuzul are intârziere. Un mic moment de panica, frig si disperare. Dar sunt bine, sănătoasă si îmi dau seama ca ma preocupa niște lucruri care chiar nu contează. Îmi si imaginez cum fruntea mea se descreteste si mi se instalează un zâmbet…Si vine autobuzul. Il iau, ma așez lângă un garcon parfumat.

Din nou Paris. Din autobuz, ma uit pe geam. Nu știu exact cum, dar ma simt bine aici. Doamna din spatele meu are un catel cu ea. Catelul, evident se joaca puțin cu mine si ma distrează. Inițial nu am înțeles cine sau ce îmi pipăie piciorul de sub scaun.

20140108-160828.jpg

Imi mai dau seama ca, cu unii oameni, pur si simplu nu trebuie sa raman prietena pe viata. Nu trebuie nimic pe lumea asta, fiecare face ce vrea si ce ii face bine. Mie nu imi cade bine sa stau printre oamenii care ma judeca, ma critica si ma supăra. Poate suna ciudat dar oamenii destepti au facut studii pe aceasta tema si cei care ne incurajeaza ne ajuta mult mai mult decat acele persoane care ne critica. Si sa fim seriosi, inca stiu cine o face cu intentie buna sau nu, stiu si ca este greu sa te controlezi si sa te exprimi asertiv. Dar sa stii ca cel mai tare ma dor propriile mele cuvinte. Si de mine nu pot sa ma despart. Dar pot sa fac alegeri. Si pot sa ma straduiesc sa imi vorbesc frumos. Am citit undeva ca noi suntem cel mai aspru critic al nostru. Si tot in acelasi articol era un sfat: vorbeste-ti ca celui mai bun prieten. Stiu ca nu sunt perfecta, dar pana una alta, eu ma consider o persoana mai buna ca ieri sau ca anul trecut pe vremea aceasta. Iar cei care nu vad … din păcate nu ne desparte doar distanța pentru ca nu am nevoie de prieteni care sa imi aduca aminte cum suna odata vocea din capul meu.

Ma urc din nou in avion. Am constatat ca francezii vorbesc franceza cu foarte multe accente. Oare câte variante de limba franceza am auzit azi? Si am mai observat ca unii francezi vin bronzati din tarile calde.

20140108-160820.jpg

Si la Bordeaux e cald si bine. Nu chiar de plaja. Sunt 15 grade la prânz când a aterizat avionul. Gata. Sunt din nou aici. Extrem de obosita dar abia aștept sa merg sa il iau pe Clem de la școala.

20140108-160957.jpg

7 thoughts on “Spre Bordeaux

  1. Interesantă călătorie ai avut! Eu am rămas puțin cu gândul la Tudor Chirilă. 😀
    Și gata, acum îți doresc ședere plăcută, să te uimească Clement și să fii fericită!
    Bisous!

  2. welcome back, young lady! da’ cine-i Tudor Chirila?… never heard of him! 😀
    * * *
    bonne année, bonne santé! un 2014 optimiste, positif, serein! pensées toulousaines ensoleillées & une excellente journée! 🙂 Mélanie

    • multumesc multumesc chere Melanie 🙂
      Tudor Chirila? Un fel de prieten imaginar din copilarie 🙂
      ce urari frumoase! Multumesc! Si eu iti doresc tie un 2014 plin de tot ce iti doresti tu 🙂 Seara frumoasa!

Let me know what you think!

