Food for the soul / Insight / Travel

Sărbătoare periculoasă pentru dinți

Aflu astăzi (8 ianuarie) ca e sărbătoare (Tirer le roi). Diseară vom lua o cina festivă cu vecina de vizavi cu tot. Toată lumea vrea sa ma surprindă, asa ca nu primesc foarte multe detalii. Știu doar ca la prânz ma întâlnesc cu Jaqueline sa gătim, iar la cina vom bea cidru si vom avea desert. Hmmm

Terminam activitatea la crucea roșie si mergem acasă sa mâncăm. In Franța, nu am auzit pe nimeni sa sara peste mese. Ordine si disciplina cum spune Bunicu. 

Merg la Jaqueline și ne apucam de treaba. Facem paste. In casa. Cu făina, griș si ou. Fără apa spre surprinderea mea. Ea este fosta profesoara de italiana, a trăit in Italia câțiva ani si este mare fană a bucătăriei italiene. Coboară in beci si se întoarce cu machina per pasta. Pentru lasagna, împarte aluatul in doua si începe sa il treacă prin mașina. Devine o foaie moale destul de groasa. O pune in făina si o da din nou prin mașina. Apoi îmi spune ca repeta procesul pana devine suficient de tare. De douazeci de ori dacă trebuie. După ce a ajuns la consistenta dorita, schimba diametrul aparatului ca sa subțieze foaia. Gata, avem multe foi foarte subtiri. Una din ele o baga din nou in mașina si scoate tagliatele. Cele din urma au ajuns pe meniu pentru ca sosul de lasagna conține carne. Eu voi improviza un sos…
20140109-191004.jpg

20140109-191011.jpg

20140109-191017.jpg
Destul despre paste. Ies la plimbare cu bicicleta.  Ia uite ce am deasupra capului. 
20140109-191035.jpg

20140109-191043.jpg

Vine momentul mult așteptat. Cina. Salata de andive. Vin românesc. Bun. Lasagna pentru ei si tagliatele aglio e peperoncino pentru mine. Si desertul surpriza de fapt conține o surpriza. Avem o placinta rotundă pufoasa, făcută de vecina cu drag. Iar obieceiul spune ca in prăjitura se ascunde o boaba de fasole si mai nou o statueta mica mica din sticla. Cine va nimeri ‘fasolea’ devine regele sau regina in aceasta seara. Si face cinste cu următoarea prăjitura. Practic, eu am nimerit statueta in prăjitura mea dar brusc Luc, Clement si cu mine am devenit o familie regală. 

20140109-191024.jpg

20140109-191029.jpg

8 thoughts on “Sărbătoare periculoasă pentru dinți

Let me know what you think!

