Food for the soul / Insight

Obiceiuri de imprumutat de la francezi

Francezii sunt oameni faini, numai buni de descoperit. Mie imi place de ei pentru ca traiesc in prezent, sunt sanatosi si se bucura de lucruri simple. Sunt traditionalisti si ies destul de rar din tipare. Si viata lor este dulce. Cel putin odata pe zi.

La micul dejun, mananca intotdeauna ceva dulce, brioche, o paine dulce si pufoasa cu miere, ciocolata sau gem. Nu stiu cum se face dar nu se ingrasa. Se bucura de fiecare inghititura. De fapt, cred ca asa se face. Eu imprumut, cu masura, acest obicei. Mananc fructe sau cereale dimineata, iar din cand in cand savurez une tartine au miel sau un gem foarte bun. Iti recomand sa incerci si unele si altele. O sa iti fac cunostiinta cu gemul meu preferat in aceasta perioada. Lasam deoparte traditionalul gem de caise, prune sau capsuni si incercam lucruri noi 🙂 Imi place sa fac in fiecare zi cate ceva in premiera. Daca nu ajung sa urc pe un nou munte, de ce sa nu gust un fel nou de dulceata. Si hai sa fim seriosi, papanasi cu gem de cirese negre suna mai bine decat papanasi cu gem de visine.

Ideea este sa ne bucuram de ce avem in jurul nostru, de soarele de pe cer, de un pat moale si calduros sau de o cana de ceai delicios.

Toti francezii, le dau copiilor o gustare pe la ora 4-5. Atentie, parintii nu au voie. Doar exceptional. Gustarea e formata dintr-un fruct si ceva dulce. Aici am iar foarte multe sugestii 🙂 Te invit, mai bine zis te rog sa dai like Bizous au chocolat si oricand esti in pana de idei, sigur te poti inspira dintr-o colectie de dulciuri care te fac sa iti ploua in gura. Nu mai stii cu care sa incepi dar este timp 🙂

Cel mai bine este sa pastram un echilibru. Ca sa functionam si ca sa ne hranim sufletul, ne sunt recomandate cinci portii de fructe si/sau legume pe zi. Si daca se poate, sa mancam cate un fruct/leguma din fiecare culoare ca sa fim siguri ca beneficiem de toate vitaminele de care avem nevoie. In acelasi timp, este mult mai sanatos sa mancam ceea ce ne place, nu ceea ce ‘trebuie’.

Eu experimentez, improvizez si de cele mai multe ori iese ceva delicios si colorat. De exemplu:

20140130-110303.jpg
Intr-o seara, eram singura si imi era foame. Asa ca am ‘gatit’ o salata cu boabe de naut (bine ca le aveam muiate si pregatite) plus morcov, ardei si putin branza rasa pe deasupra. Imi place sa mananc colorat. Tie, nu?

20140130-110310.jpg
Aceleasi boabe de naut si-au mai facut si alti prieteni. Am pus in castronul acela tot ce aveam la indemana. Adica rosii, avocado, dovlecel crud (evident) din frigider si niste menta din gradina. Da, stiu, sunt norocoasa pentru ca pot sa culeg din gradina si sa duc in farfurie.

20140130-110317.jpg
Ea este supa mea preferata de dovleac si morcov. Aaa, este si supa lui Clement preferata. Cand s-a terminat, mi-a propus sa mai facem. Ceea ce este o raritate.

20140130-110323.jpg
Aici m-am inspirat de la mama. Cand eram prin liceu, a avut o perioada in care a descoperit salata verde plus sos de iaurt cu diverse mirodenii. Nu scapam, la fiecare masa, aveam de mancat o salata. Dar nu ma plang, ador salata verde cu sos de iaurt cu marar si usturoi de exemplu. Cred ca ar trebui sa stii ca nu suport salata cu otet. Nu stiu de ce. Eu am luat niste salata verde, niste frunze de telina si am adaugat un cartof fiert. Era deja fiert in frigider din fericire. Si mi-am adus aminte de sosul mamei. Asa ca am luat un iaurt bio 🙂 am taiat putin patrunjel, putina sare si gata. Am impresionat din nou cu o salata, cica romaneasca.

Ai grija de tine. Si nu uita ca meriti sa te rasfeti din cand in cand. Pai nu? 🙂

20 thoughts on “Obiceiuri de imprumutat de la francezi

      • Multumesc asemeni!
        Oare o reteta cu fructe de mare as gasi pe blogul tau? 🙂 Am descoperit ca sunt foarte gustoase si vreau sa experimentez.Deja am facut un prim pas , creveti decojiti 😀 ,la cuptor , cu leguma….bestial! 😀

      • Fructe de mare…la mine, nu cred 🙂 eu le consum doar când ajung in locuri unde sunt proaspete 🙂 adică mai rar 🙂 eu susțin consumul de alimente locale, proaspete 🙂

      • Ai mare dreptate , din pacate ,pe meleaguri banatene nu rea este de unde sa cumpar prospaturi de astea , asa ca ma multumesc si cu congelate 😦
        Sa ai un week end grozav! 🙂

      • Pai in general legume cu piept de pui sau piept de curcan , la cuptor si salata cu salata sau baby spanac , rosii , castraveti , ardei si o lingura de ulei de masline , zeama de lamaie….daca e voie adaug masline , insa acum nu e voie.
        Piept de pui pe gratar , tot cu legume trase la tigaie…supa de pui cu legume sau ciorbe…Si pentru ca pestele nu prea imi place si e si cam scump , mai mananc , cand imi permit , conserva de ton in suc propriu , cu zeama de lamaie , legume la tigaie sau salata verde.Cam asa ar arata dieta mea actuala….in general.

      • Da , am incercat….
        Incerc sa am un meniu diversificat.
        Intotdeauna cand am salata langa carne , uit sa mananc carnea. 🙂

Let me know what you think!

