Creative writing / Food for the soul / Insight / Yoga

viata incepe cand se opreste internetul

1798513_743580225653235_1833938550_n
O prietena draga s-a apucat de yoga. M-am bucurat enorm de mult pentru ea. Si doamne, ce ocosa m-am simtit in a-i da sfaturi. Si dupa câteva minute de scris sfaturi cuprinzătoare, imi dau seama ca de fapt erau pentru mine. Dar mi le-am dat, văzând lumea prin ochii ei. Sufletul meu a vazut, ca in oglinda, in sufletul ei. Ma bucur si sunt recunoscatoare, am găsit persoana cu care am rezonat si am reușit sa vad in mine ceva cu ajutorul ei.

Am discutat cu ea despre practica yoga si despre importanta de a avea o practica zilnica. De cand simplific si ma concentrez intr-o singura directie, momentele de practica s-au inmultit si rezultatele se vad si se simt.
1656357_428743397258115_794703666_nSunt departe de a da, efectiv, lectii. Mai am multe de invatat. Pot in schimb sa ma laud ca am inceput si e cel mai important. Si da, pentru cineva care cunoaste acum yoga, eu sunt mai avansata, am depasit probleme de concentrare si am cazut in nas incercand sa fac scorpionul. A fost amuzant. Cand corpul imi spune ca nu sunt pregatita pentru o postura, ma amuz si accept. Nu am cuvinte sa descriu cat este de important sa ai un mentor, un exemplu. Dar si mai important este cand te angajezi sa devii yoghin, nu doar sa practici niste posturi atat de benefice pentru sanatatea corpului tau.

Acum te las sa citesti o parte conversatia mea intima cu o fata frumoasa si desteapta care, de trei saptamani, a intrat in ‘lumea mea’:

“Sa iti explic de ce insist sa faceți yoga si acasă. E muuult mai usor sa iti formezi practica zilnică la început când știi putine posturi, tehnici, practici. Le introduci mai usor când ai putine cunostiinte. Mintea nu isi baga nasul. Acum știi sa meditezi, știi salutul soarelui si 3 posturi, de exemplu. Deci știi ce ai de facut! Si știi ca dureaza puțin. Cand am inceput sa cunosc mai multe posturi si beneficiile lor si imi venea sa le fac pe toate. In plus, aflam si tehnici de purificare si alte minunatii. Stiam ca toate imi fac bine, asa ca as fi vrut sa le fac pe toate fara sa elimin nimic. Si câteodată abandonam din prea mult perfecționism. Înțelegi? Nici nu ma apucam daca stiam ca nu am câteva ore la dispoziție. Pe când voi aveți putina informatie. E usor. Ai câteva pagini de studiat si de încercat ce e acolo. Eu am cele mai bune rezultate cand ma dedic cu putine asteptari.

Cel mai bine este sa practici dimineața. Si in cărțile despre eficiența si productivitate scrie ca, atunci cand vrei sa introduci un obicei nou, este mai bine sa te trezești mai devreme cu jumatate de ora dimineața si sa te ocupi de acest primul lucru. Ca sa il faci cu adevarat. Nu e un capăt de tara daca ratezi o zi. Important e sa se formeze obiceiul. Si repet, este mai bine sa te trezești special mai repede cu scopul de a te ocupa de acest nou obicei. Pentru ca este o deprindere si o preocupare noua si se presupune ca deja ai o viața si o rutina stabilită. Nu începi niciodată daca aștepti sa ai timp la un moment dat.

copac1Începerea unei practici începe cu stabilirea INTENȚIEI si continua cu o ACȚIUNE concretă in acel sens, adica trezitul de dimineata cu acel scop. Nu ajunge daca doar vrei sa faci ceva. Ai nevoie de fapte. Asa, mintea ta invata ca TU EȘTI PERSOANA care face acel lucru zilnic. Si devine automatism.

Se mareste ziua, eu zic ca e momentul ideal sa începem o noua activitate, mai ales dimineața. Deci e perioada ideala din an când poți sa sacrifici o luna pentru o astfel de provocare aducatoare de extrem de multe beneficii. Zic o luna pentru ca nu ai nevoie de mai mult ca sa te obișnuiești si pe urma o sa fie mult mai usor indiferent de condiții. Eu am vazut pe pielea mea. De când am venit in Franta si am alocat timp, de fiecare data când plecam in vacanța si ieșeam din rutina ma complacem in obiceiurile celor care ma înconjurau si imi stricam practica. Cu remuscarile de rigoare. Intre timp, cu perseverenta, remuscarile au disparut si ma accept asa cum sunt. Momentele de practica au crescut. Calitativ si cantitativ. Iar urmarile sunt bune, se vad si se simt.

In timp ce iti spun ție de aceasta mare provocare imi dau seama ca este pentru mine de fapt. Si dându-ti ție acele indicații, de fapt am facut o incursiune in mine, m-am citit si m-am descoperit. Ce calități sau defecte vedem la ceilalți, vedem propriile noastre caracteristici prin comparatie. Concluzia? Daca vrei cu adevarat, poti! Eu iti doresc sa vrei sa faci tot ce este bine pentru tine.”

body

Asa. Acum despre titlul ciudatel. De cateva zile, seara, imi opresc internetul de la telefon si inchid calculatorul. Nu imi vibreaza notificari de feisbuc, instagram sau wordpress toata noaptea. Nu citesc conversatii de feisbuc pe veceu, in timp ce ma imbrac sau in loc sa ma asez sa imi adun gandurile. Seara citesc si apoi meditez in liniste. Pot sa imi dau cu prea mult unt de cocos pe maini pentru ca nu voi murdari telefonul. Totul ramane oprit pana dupa ritualul de dimineata. Adica imi fac toaleta, purificarea nasului, a limbii, meditatie si cateva posturi de yoga si iau micul dejun in liniste. Am invatat ca asa sunt mai organizata, ma concentrez mai usor la ce am de facut si in plus, nimic nu se compara cu linistea. Pentru unii, singuratatea si/sau linistea este apasatoare. Asa este. La inceput. Dar se schimba si devine din ce in ce mai placuta. Ca in copilarie cand ma jucam in lumea mea fara niciun obstacol in cale.
1604933_743064295704828_649150058_n

In sfârșit soare aici la Bordeaux. Sper sa țină cat sa fac si eu o plimbare cu bicicleta pentru ca tare mi-e dor.
Suntem in martie, mi-am amintit de alegerea babei. O traditie care spune in Ardeal sa alegi o zi intre 1 si 8 martie si in functie de cum este vremea in ziua aceea asa iti va merge tot anul. Care an merge doar bine? Care an merge? 🙂 La Bucuresti se alege ziua in functie de data nasterii, deci nu mai ai puterea de a alege 🙂

Eu imi aleg baba dupa caldura din suflet. Am ales înainte sa răsara soarele. Vreau sa ma trezesc tot anul devreme. O alta voce din capul meu imi spune sa am grija ce imi doresc…

Let me know what you think!

