Creative writing / Insight / Sport / Travel

8 martie

Aseară am fost la o aniversare intr-o casa foarte frumoasa. La Stephanie si Olivier. Ei au aproape 40 de ani si au doi copii: Nathanael de 9 si Salome de 5 ani. Olivier e mulatru, asa ca acești copii sunt cei mai frumoși copii mulatri pe care i-am văzut pana acum. Si locuiesc in cea mai frumoasa casa pe care am văzut-o pana acum. Stiu ca ma repet, atat de mult imi place. De când am venit in Franța, am văzut multe case frumoase dar aceasta le întrece pe toate. Am mâncat multe legume si fructe la desert. O premiera. Foarte sanatos, sunt multumita. Si m-am ales si cu o yoga date, adica marți ma duc la o clasa de yoga cu Stephanie. O seara faina dar prea lunga. Sau asa pare culcatul la doua dupa ce in ultimul timp ma culc tot inainte de 11.
20140308-205101.jpg

20140308-205107.jpg

Ma trezesc tarziu si il duc pe Clement la judo. Ne intoarcem si el pleaca la varul lui, unde va petrece tot weekendul. Eu merg la o plimbare in parc, la Parc floral . M-a invitat vecina intr-o gradina, in care nu am fost pana acum. Nu refuz o asemenea invitatie.
20140308-210954.jpg

20140308-211000.jpg

20140308-211006.jpg

Jaqueline imi povesteste ca aici in zona este o crescatorie de vaci. Nu una oarecare, ci una care a conservat o anume specie de vaca, cea bordeleza ( la vache bordelaise). Se fac eforturi pentru salvarea acestei specii.

20140308-211012.jpg

20140308-211018.jpg

20140308-211034.jpg

Ma bucur de multe magnolii astazi. Am gasit in acest parc foarte multe. Si multe soiuri, am numarat paisprezece. Albe si multe nuante de roz, pana la mov. Majoritatea înfloresc înainte sa le dea frunzele. Uimitor. Am elucidat un mare mister. Asta vara am vazut prin Spania si aici in Franta un copac cu frunze asemanatoare cu ale ficusului cu niste flori albe, imense si foarte frumos mirositoare. Nu stiam cum se numeste. Ei bine, am aflat acum. Este o magnolie, Magnolia grandiflora. Nu a inflorit inca…

20140308-211046.jpg

20140308-211040.jpg

La intoarcere mergem pe les chemin des ecoliers, drumul scolarului, adica drumul cel mai lung posibil. Ca un copil care nu vrea sa ajunga la scoala si isi prelungeste drumul.

Fac yoga pe terasa. Azi am aflat de la vecina ca este perfect normal sa merg noaptea pe strazi, singura cu bicicleta. Se pare ca eram prea prudenta. Diseara ies in oras.

Plecam pe biciclete si normal ca Luc se pierde si ne ratacim puțin. Mi-a plăcut pentru ca am ajuns pe la Jardin Public o alta grădina frumoasa in care am făcut poze frumoase asta-toamna. Uite aici.

Luc imi scoate sticla de apa din rucsac in mers. Mi-a zis sa nu ma misc si am ascultat 🙂 El bea pedaland in continuare si vrea sa imi dea si mie. ‘Cum, nu poți sa bei apa pe bicla? In mers??’ Ei bine, pana in acel moment nu ma gandisem vreodata ca ar trebui sa fac asta. Dar cu rabdare si pe o strada mai putin aglomerata reusesc.

Bar super aglomerat. Golden Apple pe strada Pomme d’Or. Previzibil, multi barbati, câțiva copii si foarte puține gagici. Se urmareste un meci de rugby. Am întârziat douazeci de minute pentru ca Luc îsi tot caută kestii prin casa si se pregătea. Eu mi-am facut dus si m-am pregătit in 10 minute 🙂

Pleacă la bar si ii spun sa imi ia un ceai. Se întoarce cu o bere pentru ca nu au ceai. :))

Ma surprind zâmbind când oamenii din bar se bucura galagiosi. Unul dintre masculii fortosi cu pantaloni foarte scurti de pe ecran, probabil, a înscris. Ma uit si eu atenta la meci. Nu ma uit in gol in direcția ecranului doar ca sa ma vadă ceilalți, chiar ma uit. Observ jocul, aleargă si se imbrancesc. Nu prea înțeleg eu de ce ar face cineva asta 🙂

Activez wi-fi. Primul lucru pe care intentionez sa il caut pe net este durata un meci de rugby. Nu merge, deci nu stiu. Voi afla curand. Aflu in schimb, cine joaca: Franța cu Scoția. In pauza merg la baie. Ma simt ca la teatru, aștept pauza pentru ca nimeni nu se ridica de pe scaun in timpul meciului. Observ ca la doamne e liber si la domni e coada. Puțin bizar, nu găsești? Si sa nu uitam ce zi este azi. 8 Martie. Si eu sunt intr-un bar care imi da impresia unei preselecții de bărbați. Inventez un joc, ma uit la fiecare, ii analizez si găsesc ceva pozitiv in infatisarea lor. Inclusiv la cei de pe ecran. Aici nu este atat de greu, unii au freze faine. Cei cu care vorbesc, caut ceva pozitiv, cercetand vocea sau cuvintele. Nu ma plictisesc chiar atat de tare, nu ma opreste nimeni sa plec acasă sau sa ma plimb.

Ar trebui sa ma rujez mai des.

Mai sunt trei minute din meci si eu inca nu mi-am dat seama care dintre cele doua echipe sunt. Ma amuza. Mai sunt doua minute si francezii înscriu sau ce or face ei acolo. A câștigat Franța.

20140308-213736.jpg

4 thoughts on “8 martie

  1. Pingback: E cazul sa imi rescriu viitorul. | Fetița cu ‘nu’ în brațe

Let me know what you think!

