Creative writing / Insight

Educatie, pantaloni scurti si invidie

20140411-230454.jpg

Azi sunt in vacanta. Oficial. Clement a plecat la bunici. Singur cu avionul ca de obicei. Citesc articolul acesta despre părinți si copii. Vars trei lacrimi si ma gândesc cat de mult imi iubesc părinții. Am avut si eu voie sa ma catar in copaci si sa ma murdăresc intr-o anumită doza. Cel mai mult le multumesc: tatălui meu pentru ca m-a învățat sa călătoresc si sa imi deschid mintea si mamei ii multumesc pentru ca m-a învățat sa nu imi fie frica sa fiu eu însumi.

Azi este prima zi când îndrăznesc sa port pantaloni scurti. Gagici de pretutindeni, cred ca înțelegeti de ce uneori e mai greu sau chiar imposibil. Gagii, masculi, voi nu aveți cum sa înțelegeti. Dar stiu foarte bine ca va place sa va uitati la picioarele fetelor iar azi port si eu mândră o pereche de picioare la vedere.

Dupa ce am scris aceste randuri, am fost întrebată daca nu ma tem de invidia oamenilor. Cateodata simt rautate venind spre mine. Sincer. Si nu imi pica bine. Dar respir adanc si merg mai departe. In final, fiecare din noi face ce vrea si ce poate. Nu ma tem. Ca noi toți imi asum responsabilitatea pentru propriile mele fapte. Eu le doresc sincer celor ce ma invidiaza sa faca si ei acele lucruri pentru care ma invidiaza. Pas cu pas. Ca pana la urma nu ma laud ca am condus un Ferrari ieri sau ca am băut o cafea cu Francois Hollande (presedintele Frantei), nici cu Gaspard Ulliel (actor francez, bunaciune). Cafea nu beau si de Ferrari pot sa ma lipsesc.
20140411-230407.jpg

Eu ma plimb cu bicicleta si ma gândesc serios sa învăț sa ma dau cu skateboard-ul sau cu longboard-ul. Si da, sunt milioane de biciclete mai performante, mai scumpe, mai frumos colorate ca a mea. Nici măcar nu are cosulet in fata asa cum visam mai demult. Dar fac cu ea exact ce am nevoie. Si pana la urma ce e invidia? Acel sentiment pe care il simti când te uiti la alții si vezi doar părțile bune. Ignorând cu desăvârșire toate părțile bune din viata ta. Compari ce nu ai cu ce are celălalt. Uita-te aici la acest filmulet si discutam pe urma.

2 thoughts on “Educatie, pantaloni scurti si invidie

  1. ce dor imi este de vacanta… si de pantaloni scurti… desi sunt baiat si nu imi etalez picioarele… dar nici nu invidiez fetele care poarta pantaloni scurti… sau cele in vacanta… oficial…
    e drept ca… sunt putin gelos pe tine… ca ai bicicleta… eu nu am… inca… dar nu este gelozie din aia ucigatoare… asa ca fii fara teama… nici eu nu ma tem…
    sa te bucuri de vacanta… sa iti prieasca… si sa scrii tot asa frumos, cum de obicei faci tu… despre cum ai petrecut-o…

Let me know what you think!

