Creative writing / Food for the soul / Insight / Travel

Concluzii de sfârșit de vacanta

Ma intorc in Bordeaux ca sa aflu ca băieții mei sunt la mare si ma invita si pe mine. Sunt usor reticenta pentru ca am nevoie de timp doar cu mine si de odihna. Asa ca dorm mult si bine si pana la urma plec. Usor pe graba ajung in gara cu zece minute înainte de plecarea trenului. Evident nu exista un ghiseu unde pot sa cer informații si sa cumpăr bilet. Ma surprind si pe mine, ma descurc sa imi cumpăr bilet de la masinarie si plătesc cu cardul. Nu stiu de ce sunt asa surprinsă, mama sigur nu este ca doar acum 10 ani am ghidat un grup întreg cu metroul in Paris. Eram a doua oară in Paris si prima data la metrou. Ce noroc am cu mama ca imi amintește ca sunt capabilă de orice. Deci prima concluzie este ca nu trebuie sa ma mire nimic, orice e posibil. Si chiar daca imi plăcea sa spun acest lucru când aveam 7 ani, chiar nu am puteri supranaturale. 🙂 

A doua este ca in tren, in loc sa butoneaz/mângâi telefonul (chiar si cu utilitate nu doar scroll-uind in jos pe feisbuc) mai bine ma uit pe geam la pădurile cu pini, case cu obloane colorate si marea care se vede in depărtare. De la francezi am aflat ca este normal sa ai o mașina modesta pe care sa o folosești foarte rar. In rest, este normal sa folosești bicicleta ca pe mijloc de transport si ca mijloc de facut sport aproape zilnic. Si nu strica sa ai o casa la tara sau la mare. 

A treia concluzie este despre civilizatie si despre unde as vrea sa locuiesc. Am constatat ca imi place Civilizația. Asa mare călătoare cum sunt, inca nu am ieșit din Europa. Si mai sunt inca foarte multe locuri din lumea aceasta pe care nu numai ca nu as sti sa le localizez pe harta dar nici nu stiu de existența lor. Deci sunt departe de a putea spune unde este cel mai bine. Dupa Suedia cea ultra civilizata cu păduri si aer curat dar plină de oameni reci, Spania cea plină de istorie, turiști si oameni galagiosi, Grecia plină de mancare sănătoasă (in Grecia acum 2 ani am constatat ca eu sunt de fapt vegetariana) si de peisaje magnifice si Franta plină de … Oameni deschisi si comunicativi ( prea comunicativi câteodată), disciplinați, cu un respect de sine foarte mare, am avut norocul sa mai cunosc pe Belgia (din nou, nu pentru prima data dar cu alți ochi, mai deschisi) cu o cultura urbană care se muleaza pe gustul meu in Brussels, gasesc si aici respect fata de natura si a oamenilor pentru ei însuși. Dar beau cam multe beri pentru gustul meu. In Austria, petrec doua zile in Viena. Din nou cu alți ochi si alte perspective. Nu e cel mai bun moment sa trag concluzii despre nivelul de trai pentru ca este perioada pastelor dar este bun. In plus ajung si in Slovacia. Bratislava este frumoasa dar mai are mult pana sa devină orașul meu preferat. Este in curs de dezvoltare si de trezire iar oamenii par ca inca dorm. Ma refer la trezirea la realitate si de a avea o constiinta ca au ceva de facut pe aceasta lume nu doar sa lucreze si sa doarmă. Ca sa rezum, eu ma simt bine unde am libertatea sa traiesc relativ aproape de natura si sa fac yoga. 

Pentru a patra concluzie, îndrăznesc sa îmbin intelepciunea mea si a baietilor deștepți din cărți si sa scriu despre fericire si împlinire. Religia ne spune sa fim recunoscători orice s-ar întâmpla. Mai mult, de la adevaratii Maeștrii spirituali ca Milarepa si toți Swami invatam ca este bine sa trăim in prezent.  sa constientizat ca putem face lumea mai buna, sa evoluam, sa fim revunoscatori ca am ajuns pe Pământ. De la psihologi am aflat relativ recent ca împlinirea vine din a face ce iti place, a face sport si de a fi creativ. Oameni buni, marele secret ne-a fost dezvăluit, hai sa il punem si in aplicare. Din liceu am început sa citesc datorită mamei, pe urma am rămas curioasa si m-am tot documentat ‘cum se face’ ca sa ai o viata buna. M-a preocupat dintotdeauna bunăstarea si împlinirea si acum un an, am început sa pun in practica informațiile pe care le puneam in fisierul special ca sa le scot de acolo când o fi momentul sau când voi avea mai mult timp. Hai sa iti spun un secret. Momentul optim nu vine niciodată iar timpul poate fi oricât ocupat cu altceva. Dar cumva am reușit sa ma deschid si sa încep cu pași foarte mici sa aplic ce am citit sau citesc. Nu sugerez ca am dreptate sau ca vin cu recomandari. Pur si simplu, experimentez si constat. Si adevarul este ca ma simt mai împlinită de când fac ceea ce imi place chiar daca aparent castigurile financiare sunt mai mici. Ma simt mai fericita când in vacante stau aproape de natura, fac mișcare in loc sa am tot confortul si foarte multe stele la hoteluri. Prefer oricând toate stelele, de pe cer. Imi place si mie ca doar sunt om un pat moale si cald de hotel. Dar il apreciez mult mai tare dupa ce am dormit intr-un pat suprapus sau pe jos in cort. Si am observat eu recent, când fac mișcare, mănânc sănătos si nu imi tratez corpul cu substante toxice, ma simt mult mai bine si mult mai fericita.

Plănuiesc sa dezvolt pe un nou blog toate aceste informații, tehnici, si tot ce a dat rezultate pozitive pentru mine.

Ce zici? Te-ar interesa sa le citești? 

20140506-164507.jpg

9 thoughts on “Concluzii de sfârșit de vacanta

  1. E o idee foarte buna! Si eu m-am gandit sa postez la un moment dat ce a mers pentru mine. Asa ca voi citi cu siguranta si noul tau blog 🙂

  2. @”De la francezi am aflat ca este normal sa ai o mașina modesta pe care sa o folosești foarte rar. In rest, este normal sa folosești bicicleta ca pe mijloc de transport si ca mijloc de facut sport aproape zilnic. Si nu strica sa ai o casa la tara sau la mare.” – confirm 100%, caci en connaissance de cause… 🙂

      • no me digas! mie-mi spui?!… 🙂 stii ca-i patria mea de câteva decenii si ca voi fi trait aici mai multi ani decât în România… sper sa ramâi sau cel putin sa revii now and then… sanatate, bafta si spor în tot ce-ti propui! 🙂

      • multumesc draga mea 🙂 da, Franta a devenit una din tarile mele preferate. mai am o luna de stat la Bordeaux, este o perioada destul de dificila in care sunt nevoita sa imi iau ramas bun de la multi prieteni dragi …cat despre a reveni, cu siguranta! iti doresc o saptamana frumoasa si vesela in continuare!

Let me know what you think!

