Creative writing / Food for the soul / Insight / Travel

Fetița cu nu in brate la Deva

Inca nu mi-am luat rămas bun de la acest blog. Mai am foarte multe de spus si intenționez sa schimb putin forma, poate chiar si limba si continui sa scriu. Nicio grija.

Raluca, un om foarte frumos si mult mai talentat decat mine la tot ce tine de capitolul comunicare, ma întreba zilele trecute una alta, despre scris. Pai unu, hai sa folosim fraza mai scurte. Glumesc, nu ma apuc sa dau lectii de scris, oricât de ocosa as fi eu. Dar pot sa spun sigur, ca orice se învața, practicând. Pana sa fac zece mii de poze, apăreau in cadrele mele tomberoane de gunoi, bideul sau alte minuni incorecte. Dar la scris, cine poate sa spună ce e corect si ce nu? De acord, gramatica e o știință exactă, pe care inca o învăț dar subiectele despre care scriem vin direct din sufletul nostru. Si secretul (meu) este sa imi placa mie.

Si cand am o zi ca cea de azi, plina ochi de cuvinte, emoții si senzatii, eu zic ca am subiect de scris.

20150411-120223-43343473.jpg

Suntem la Bucuresti si e Vinerea Mare. Si cumva trebuie sa ajungem la Deva. Universul imi face un cadou minunat si plecam toate patru in aceeași masina si in aceeași aglomeratie spre Deva. Aceste trei ființe imi sunt hyper dragi, ne cunoaștem de cand eram mici si am constatat recent ca o asemenea relatie ca aceasta este ceva extrem de rar si foarte de apreciat! Le iubesc si tot sufletul. Si mai important, ma iubesc si ele pe mine exact asa cum sunt. Asa ca niste ore petrecute impreuna sunt o bucurie enorma pentru mine.

Depanam amintiri, discutam evenimente recente, vorbim despre foști iubiti, excursii la cățărat din liceu, weekenduri la mare, egalitatea dintre femei si barbati, nuditate, filme, etica, invatam lucruri noi. Drumul Bucuresti-Deva ne încânta cu multe magnolii inflorite, un apus superb printre dealuri si muzica din adolescenta. Am o imagine pe retina cu vârfurile Fagarasilor. Tronează măreț deasupra dealurilor inverzite, sunt acoperite de zăpada. Dar nu sunt albe ci mov in lumina apusului.

Conduc si nu am baterie la telefon, asa ca pozez cu mintea pana una alta.

Ajungem la Deva. Il întâlnesc pe tata la un pahar de vin si o salata. Ce dulce e revederea cu persoanele dragi. Ce frumoase sunt sărbătorile la Deva. O gasesc pe Oana la fel de efervescenta cum o știam, colegi de liceu plecați mai aproape sau mai departe de Romania. Ne vedem rar dar ne bucurăm de calitate, nu de cantitate. Inca ma mir pentru ca mai sunt oameni frumosi din Deva, despre care am auzit povesti interesante de la prieteni comuni, pe care eu inca nu ii cunosc. Dansez cu Ioana ca la sapteaprezece ani. Vorbesc in franceza cu un prieten care locuiește la Bruxelles, inca un pahar de vin, cunosc o fata din Ucraina, care trăiește in Grecia, Sorin rade de accentul nostru rusesc cand vorbim engleza, inca un dans, multe îmbrățișări si plec spre casa. Comand un taxi, care ma întâmpina, atipic, ocupat deja de un client. Accept sa il ducem pe el la destinație. Șoferița (apropo de meserii de femei si de barbati) voioasa, se scuza pentru aceasta împrejurare dar eu, cumva simt ca e totul in regula. Sesizez ca domnul din spate vorbește romana cu un accent ciudat si il intreb de unde vine. Răspunde. Franta! Si uite asa imi fac un prieten nou pentru ca vorbesc cu francezul tot drumul. Este pasionat de gastronomie si a venit in Romania sa învețe despre cultura noastră. Momente ca acesta nu apar daca stam cuminti in banca noastră si ascultam de bunici care ne invatau la sase ani sa nu vorbim cu străinii. Imi iubesc enorm bunicii si ii respect dar aici se inseala! Vorbitul cu străinii este cat se poate de benefic!

Acum ma culc, maine ma duc sa pozez alte magnolii si sa vorbesc pana ma doare gura cu alți colegi plecați prin toate colturile lumii. Si azi am mai învățat ceva, nu doar vorbesc, mai si ascult ce spun ceilalți. Si promit ca pun si întrebări, pentru ca asa se face.

Multumesc!

Let me know what you think!

