Creative writing / Food for the soul

Amintiri din Franta

Bun gasit. Iti multumesc ca ti-ai alocat cinci minute din timpul tau ca sa vii cu mine, inca odata in Franta. Ma bucur din plin de pe urma amintirilor printre prietenii dragi din Bucuresti. Organizez un eveniment simpatic.
Braderie 1 bordeaux rosu

Dar hai sa vorbim despre ce inseamna Braderie de mon Ami.

Braderie 1 bordeaux albastru

La un moment dat, francezii si-au dat seama ca podul casei este un spatiu irosit cu depozitarea lucrurilor vechi si inutile. Asa ca au decis sa transforme podurilor caselor minuscule in mansarde locuite. Prin urmare, ei au inceput sa organizeze aceste vide grenier (=goleste podul tradus mot-a-mot) sau brocante sau braderie.

Braderie 1 bordeaux hip

Am participat la un asemenea eveniment, din fericire si am gasit un aparat foto din 1976. Ghidul meu la acel targ, vecina mea J., mi-a povestit ca jurnalistii francezi foloseau acele aparate in aceea perioada cu razboi si alte cele. Am plecat acasa fericita cu noua achizitie de 30 de euro, cu un cadou exact pentru sufletul meu de fotograf aspirant. Nu m-am gandit doar la mine, ci am luat si alte suveniruri dragute pentru prieteni.

Mi-a facut placere sa stiu ca unele persoane vand lucruri apartinand familiei lor de trei generatii, iar eu, ca si cumparator-calator, am simtit ca am patruns putin in sufletul, in filmul si in istoria lor.

Braderie 1 bordeaux film

Reteta acestor evenimente – pe care vrem sa o imprumutam si noi – se face curat in pod, respectiv in casa, se iau lucrurile de care nu mai avem nevoie si se expun pe strada/in gradina la preturi mici. Sa ne distram, sa chilipirim, nu sa ne imbogatim.

Braderie 1 bordeaux maro
Se adauga voie buna. Legam prietenii. In aer liber. Ne eliberam…

Vanzatorii scapa de surplus cu bonus, niste bani la pusculita, iar cumparatorii pleaca acasa cu niste mici comori, vechi, unice, interesante, fiecare cu povestea lui/ei.

Noi putem sa vindem:
– hainele care nu ne mai vin pentru ca am slabit sau ne-am ingrasat, ne-am schimbat stilul pentru ca ne-am maturizat, ne-am plictisit de ele si pur si simplu nu le mai vrem. Sau poate pentru ca ne mutam in cartierul vecin sau in alta tara, si este mai eficient sa avem mai putine bagaje.

– hainele cumparate cu exces de zel pentru ca erau la reduceri, sau de ce nu, acele cadouri carora nu le gasim absolut nicio utilitate, dar ne este rusine sa le returnam. avem dreptul sa decidem cu ce ne inconjuram 🙂

– cartile pe care te saturat sa le tot ai de citit

– jocurile cu care am procrastinat in adolescenta

– obiecte din copilarie, rame, picturile dintr-o dupa masa de joi

Eu m-am mutat de sapte ori in ultimele 48 de luni, pfu, nu va doresc. Dar am invatat ca este un sentiment de eliberare, sa impachetezi doar strictul necesar si sa pleci mai departe, cu experiente si nu cu bagaje grele.

Daca cel putin trei 15 prieteni au facut deja acest efort de a se elibera de surplus, si il vinde/doneza, pentru mine, este un cadou foarte frumos. Si pentru ei, dar isi vor da seama ulterior.

Daca ai ajuns pana aici cu lectura, te rog sa dai un share. Si mai ales, daca esti in Bucuresti, azi, 4 iulie 2015, hai la Acuarela, pe strada Polona la numrul 40. Te astept cu drag!

Multumesc Mara, Andreea, Ioana, echipa Acuarela + Zigo pentru ajutor si sustinere!

Let me know what you think!

